سرپرست دبیرخانه شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) آموزش و پرورش مازندران گفت که تاکنون ۱۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان محروم استان تهیه شده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵ 05 September 2020

سرپرست دبیرخانه شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) آموزش و پرورش مازندران گفت که تاکنون ۱۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان محروم استان تهیه شده است.

محمد شعبانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که تمامی این گوشی های هوشمند و تبلت ها در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است تا سال تحصیلی جدید را بدون نگرانی آغاز کنند.

وی توضیح داد : ۲ هزار دستگاه از این تعداد ابزار هوشمند آموزشی را خیرین خریداری کردند و برای خرید بقیه هم تسهیلات با همکاری بانک ها در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.

شعبانی افزود که تسهیلات پرداختی برای این منظور قرض الحسنه یا ارزان قیمت بوده و بازپرداخت آن هم با اقساط بلند مدت تعیین شده است ضمن این که تجهیزات خریداری شده از این محل حق مالکانه برای خریدار و استفاده کننده دارد.

وی افزود : گوشی ها و تبلت های هوشمندی که از محل کمک خیرین خریداری شده به صورت امانی تحویل والدین دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد تا پس از پایان سال تحصیلی آن را برای استفاده دیگر دانش آموزان بازگردانند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران همچنین به تعهد ۶ هزار دستگاهی تامین تجهیزات هوشمند از سوی ادراه کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اشاره کرد و گفت : با توجه به آغاز سال تحصیلی از فردا ۱۵ شهریور ، امیدواریم این تعهد هرچه سریع‌تر محقق شود.

شعبانی آمار دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند استان را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و از خیران خواست تا برای تامین بقیه گوشی های هوشمند هم همکاری کنند.

وی راه اندازی پویش همکلاسی مهربان را یکی از راهکارهای آموزش و پرورش برای بسیج امکانات جهت تامین تلفن همراه و تبلت هوشمند اعلام کرد و گفت: سعی کردیم در این پویش از ظرفیت خیرین ، بازاریان ، نهاد های خدماتی و سازمان های مردم نهاد بهره ببریم.

سال تحصیلی جدید در حالی از فردا شنبه ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور در مازندران هم آغاز می شود که وضعیت کرونایی استان کماکان قرمز است و اغلب مدارس مجبورند کلاس های درس را به صورت مجازی برگزار کنند.

آموزش و پرورش مازندران پیش از این اعلام کرد که تنها مدارسی که زیر ۵۰ نفر دانش آموزش داشته باشند می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کنند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران هم اعلام کرد که کلاس درس در مناطق قرمز کرونایی به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود و در مناطق دارای وضعیت نارنجی یا زرد هم به صورت تلفیقی از سوی شورای مدارس برنامه ریزی خواهد شد.

پیش بینی می شود امسال ۵۶۰ هزار دانش آموز در کلاس های مجازی و حضوری استان حاضر شوند که از این تعداد هفت درصد از آنها اعم از خودشان یا والدینشان فاقد هرگونه تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار