کد خبر: ۹۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 07 September 2015
انزلی - ایرنا - ناظر گمرکات استان گیلان از افزایش ارزش کالاهای ترانزیت خارجی مبدا شده این گمرکات در پنج ماه نخست امسال خبر داد.
[ارزش کالاهای ترانزیتی از گمرکات گیلان افزایش یافت]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان گیلان، محمد شهبازی اظهار کرد : در این مدت 109 هزار و 871 تن کالا به ارزش 103 میلیون و 237 هزار دلار از گمرکات گیلان ترانزیت خارجی مبدا صورت گرفته است.
وی یادآور شد : طی مدت مشابه پارسال 30 هزار و 999 تن کالا به ارزش 102 میلیون و 441 هزار دلار از گمرکات گیلان ترانزیت خارجی مبدا شده بود.
شهبازی افزود : در پنج ماه امسال حدود 137 میلیون و 155 هزار دلار کالای غیر نفتی به وزن 224 هزار و 853 تن از گمرکات گیلان شامل انزلی ، آستارا و حسن رود به خارج صادر شد.
وی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ، محصولات معدنی و مصنوعات آن ، محصولات صنایع شیمیایی عنوان و خاطرنشان کرد : این کالاها عمدتاً به کشور روسیه ، آذربایجان و عراق صادر می شود.
ناظر گمرکات گیلان یادآور شد : در این مدت همچنین بالغ بر 698 هزار و 976 تن کالا به ارزش حدود 374 میلیون و 182 هزار دلار از طریق گمرکات گیلان به کشور واردات قطعی شده است.
شهبازی تصریح کرد : بیشترین درصد وزنی و ارزشی کالاهای وارداتی به گمرکات گیلان را آهن آلات ، ماشین آلات و چوب تشکیل می دهد.
وی ادامه داد : عمده واردات گمرکات گیلان از کشور فدراسیون روسیه ، قبرس ، امارات متحده عربی و اتریش است.
گمرک انزلی از گمرکات قدیمی کشور بشمار می رود و در حال حاضر نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.
اتصال و پیوند دریایی جمهوری های حاشیه دریای خزر شامل جمهوری فدراتیو روسیه ، جمهوری قزاقستان ، جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان ، وجود بازار 400 میلیون نفری منطقه ، تبادل کالا و توسعه تجارت بین کشورهای حوزه دریای خزر ، گمرک انزلی را در مرتبه شایسته و حساسی قرار داده است.
در حال حاضر رویه های واردات قطعی ، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی ، ترانزیت خارجی ، ورود موقت ، خروج موقت اتومبیل ، هدیه و سوغات ، مرجوعی و مسافری در این گمرکات انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار