وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم پروژه راه آهن همدان - سنندج تا ۲ ماه دیگر و قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۹۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 29 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از جاده جدید سنندج - مریوان (تیژتیژ-گاران) اظهار داشت: امیدواریم تا ۲ ماه آینده ۷۰ کیلومتر باقیمانده پروژه راه آهن سنندج - همدان را افتتاح کنیم تا به زودی شاهد به صدا در آمدن بوق قطار در ایستگاه صلوات آباد سنندج باشیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان فعالیت دولت فعلی فرودگاه سقز را هم به عنوان فرودگاه دوم استان افتتاح کنیم تا تردد مردم در بخش حمل و نقل هوایی آسان‌تر شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز کردستان در فرودگاه و راه‌ها وضعیت مناسبی دارد، اضافه کرد: تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را در کردستان به بهره‌برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های دیگر در هفته‌های آینده همه پروژه‌های عقب افتاده و تاریخی در کشور را به اتمام خواهیم رساند، افزود: نیمی از پیشرفت پروژه جاده جدید سنندج- مریوان در ۲ تا سه سال گذشته انجام شده است.

وی راه جدید سنندج - مریوان را موجب کاهش طول و زمان سفر و باعث افزایش امنیت سفر در این محور دانست و گفت: امروز سراسر کشور و استان کردستان به دلیل ایمان قلبی که برای توسعه کشور وجود دارد به کارگاه عمرانی بدل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرد مسوول در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری جز خدمت رسانی به مردم ندارد، اظهار داشت: امروز به غیر از افتتاح جاده سنندج - مریوان ۵۰ کیلومتر از کریدور شمال- جنوب را نیز افتتاح خواهیم کرد که نشان از جدیت فعالیت و خدمتگذاری دولت برای توسعه و پیشرفت است.

وی ادامه داد: از روز شنبه عبور و مرور از این جاده برای عموم مردم امکان پذیر است و از امروز واریانت خروسه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار