اجرای مرحله نخست هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ

مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، با اتکا به ظرفیت داخلی و با استفاده از سامانه یکپارچه تله‌متری شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ، عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ 01 November 2021

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، وضعیت تقویمی، میزان جمعیت، سرانه مصرف، وضعیت هیدرولیکی شبکه آب و توپوگرافی منطقه، تخصیص آب از سامانه اصفهان بزرگ به شهر‌های زیر پوشش به صورت عادلانه و هوشمند اجرا می‌شود.
ناصر اکبری افزود: در این طرح پس از در نظر گرفتن پارامتر‌های اقلیمی، تقویمی و جمعیتی میزان تقاضای آب در هر پهنه تخمین زده می‌شود، سپس متناسب با منابع آب در دسترس و با استفاده از حداکثر ظرفیت هیدرولیکی شبکه، تخصیص آب به هر انشعاب از خطوط انتقال انجام می‌شود.
وی به زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: این سامانه در محاسبات و تحلیل‌های خود از تمام منابع داده‌ای برخط و غیر برخط موجود در شرکت، شامل سامانه تله متری، سامانه پایش فشار، شبکه ایستگاه‌های هواشناسی برخط و ماهواره‌ای، اطلاعات سامانه ۱۲۲، سامانه سپنتا و اطلاعات امور مشترکان استفاده می‌کند.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌مندی تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سیستم تله متری در اجرای این طرح اهمیت دارد گفت: هم‌اکنون بهره‌مندی تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سامانه تله‌متری در سطح مناسبی از پایداری و اطمینان پذیری است که در اجرای موفق این طرح موثر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار