ساخت 10 تصفیه خانه طی 10 سال در استان اصفهان

از مجموع ۲۸ تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان ۱۰ تصفیه خانه در ده سال گذشته ساخته شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ 10 January 2022

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با احداث این تعداد تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های خوانسار، داران، چادگان، نجف آباد، نطنز، هرند، اژیه، سده ورنامخواست، تیران و بویین و میاندشت، همچنین دو فقره پکیج تصفیه فاضلاب نیز در ۱۰ سال گذشته برای واحد‌های مسکن مهر نطنز و فریدونشهر به روش تصفیه لجن فعال ساخته شده است.
هاشم امینی با بیان این که فاضلاب ورودی به تصفیه خانه‌ها در ۹ تصفیه خانه به روش لجن فعال، ۱۳ تصفیه خانه به روش لاگون هوادهی و ۸ تصفیه خانه به روش برکه تثبیت مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی تصفیه می‌شوند، افزود: با ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب، حجم قابل ملاحظه‌ای از آب‌های به ظاهر زاید و غیر قابل استفاده به چرخه صنعت، کشاورزی غیر مثمر و توسعه فضای سبز شهری برمی گردد.
وی، ۷۳.۵ درصد از جمعیت شهری استان اصفهان را زیر پوشش شبکه فاضلاب دانست و گفت: هم اکنون سه میلیون و ۲۱۱ هزار نفر در ۳۶ شهر و ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در ۵ روستای استان از خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند.
وی افزود: استان اصفهان با داشتن ۸ هزار و ۳۰۹ کیلومتر شبکه جمع آوری و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، نزدیک به ۱۳ درصد از کل شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار