کاشت ۱۲۰۰ نهال به یاد ۱۲۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان مرکزی

همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین درختکاری در آموزشگاه فرزانگان ناحیه یک اراک با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 09 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این خصوص گفت: در این مراسم که همزمان با هفته منابع طبیعی و در راستای اجرای پویش سراسری ایران سرسبز برگزار شد، به یاد شهدای فرهنکی و دانش آموز استان مرکزی، یک هزار و ۲۰۰ اصله نهال در اردوگاه های دانش آموزی و مدارس استان کاشته شد.
مهدی دمنه افزود: این اقدام در راستای پویش هر ایرانی، یک درخت، صورت می گیرد که در این پویش که در دو بخش مسابقه و کاشت نهال اجرا می شود، در بخش مسابقه دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان می توانند در بخش مسابقه با موضوع درخت و درختکاری آثار خود را در قالب های نقاشی، تصویرسازی، اینفوگرافی، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، ویدیوکست و پادکست ارائه دهند.
وی ادامه داد : در بخش درختکاری هم ۱۲۰۰ نهال به یاد هر شهید غرس می شود.
دمنه افزود: طبیعت نماد قدرت خالق هستی و درخت نماد زندگی و مایه آرامش انسان است لذا روز درختکاری فرصتی مناسب برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت الهی است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی استان ادامه داد: درختان سرمایه ای ارزشمند هستند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کند و همانند یک کارخانه طبیعی، اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار