تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های دینی در استان

به منظور مدیریت مسائل دینی، شورای هماهنگی تشکل‌های دینی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷ 07 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی، سیدمهدی جوکار به مدت یک سال به عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد منصوب شد.

سیدمهدی جوکار، رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور به منظور انسجام‌ بخشی فعالیت‌های دینی و تبلیغی در راستای یکپارچه‌سازی عرصه‌های تبلیغی و مدیریت تشکل‌های دینی هر استان اقدام به تشکیل این شورا کرده است.

جوکار با اشاره به اینکه ارکان اصلی شورا، تشکل‌های دینی و مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی است، افزود: علاوه بر ارکان اصلی از سایر متولیان مسائل دینی، مسئولان حوزه علمیه، حوزه هنری و فعالان فرهنگی دعوت شده است.

رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد با اشاره به اهداف شورا و با بیان اینکه این شورا می‌خواهد عرصه تبلیغ دین و مسائل فرهنگی مذهبی را مدیریت کند، اضافه کرد: محصول این مدیریت در رفع مشکلات مسائل فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است.

جوکار ادامه داد: شورای هماهنگی قصد دارد با هماهنگی و هم‌افزاریی ارکان و اعضاء به شناسایی معضلات فرهنگی و دینی اقدام کرده و با رفع موانع و انسجام امکانات، راهبردی هوشمندانه در عرصه مسائل دینی انجام دهد.

وی عنوان کرد: این شورا قصد دارد از تعطیلی امور دینی جلوگیری کند و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در طول سال به‌صورت ماهانه جلسات منظمی را تشکیل دهد و با تعریف رویداد‌های مهم و شاخص در مسائل مذهبی و فرهنگی راهبری کند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد با بیان اینکه این شورا قصد دارد از طریق انسجام بخشی، هماهنگی و هم‌صدایی تشکل‌های دینی ایمن‌سازی اعتقادی انجام دهد، گفت: اقدامات شورا به نحوی خواهد بود که از هرگونه موارد مخرب در هیات‌ها جلوگیری شود و هیات‌ها به عنوان شاخص‌ترین تشکل‌های مذهبی به کانونی برای جهاد تبیین مبدل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار