جمعی از هنرمندان رشته های مختلف چهارمحال و بختیاری به مقام والای شهدا ادای احترام کردند

جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در همزمان با فراسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و در سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به مقام والای شهدا ادای احترام کردند که این برنامه در شهرکرد به صورت نمادین در محل یادمان شهدای گمنام انجام شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 07 April 2022

رییس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنر ابزاری رسا و بلیغ در تحقق جهاد تبیین و تقابل با جنگ نرم دشمن به شمار می‌رود، گفت: هنرمندان به عنوان افراد اثرگذار نقش و رسالتی مهم در این رابطه بر عهده دارند.

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرهنگ سید مسعود موسوی روز پنجشنبه در مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد که همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور جامعه هنری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: در زمانه‌ای که دشمن در حوزه جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده است و برای تغییر و تسلط بر باورها و اعتقادات به دنبال القای شبهات است تا زمینه را برای شکل‌گیری انحراف ایجاد کند، باید همه به شکلی قوی وارد میدان تقابل با دشمن شوند.

 

وی به نقش اثرگذار هنر و ابزارهای آن در تنویر افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: اگر هنرمندان و فعالان عرصه هنر بتوانند از علم و فناوری روز و از ابزاری که در اختیار دارند، به خوبی استفاده کنند، می‌توانند بر ذهن و احساسات عموم اثرگذاری مثبتی داشته باشند و زمینه رشد معنوی را نیز فراهم کنند.

 

موسوی با بیان اینکه حوزه تاثیر نخبگان و هنرمندان وسیع است، یادآور شد: گاهی تاثیر یک عکس نوشته فراتر از هزاران کلام و ساعت‌ها سخنرانی است و اگر امروز به دنبال تقابل با جنگ نرم دشمن و هدایت صحیح احساسات، هیجانات، افکار و باورها هستیم، لازم است از ابزارها و شگردهای ویژه در هنر به شایستگی استفاده کنیم.

 

رییس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) به نظر شهید آوینی در اثرگذاری بی‌بدیل شاخه‌های مختلف هنری بر احساسات و هیجاناتی که به شکل‌گیری انقلاب و جریان‌های بعد از آن منجر شده است نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر را می‌توان هنرمندانه و با روش‌های انقلابی ادامه داد.

 

به گزارش تابناک، در این مراسم قبور مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نور الشهدای شهرکرد با حضور مسوولان و هنرمندان عطرافشانی و غبارروبی شد.

 

پس از شهادت سید مرتضی آوینی در  بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار