عملیات محصورسازی سد مخزنی جره آغاز شد

مدیر بهره برداری سد مخزنی جره رامهرمز از محصورسازی محیط سایت بهره برداری سد مخزنی جره رامهرمز با دیوار پیش ساخته بتنی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 27 April 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهدی مختاری گفت: فاز اول عملیات ایمن و محصور نمودن سد جره رامهرمز به طول ۳۰۰ متر آغاز شد.
مدیر بهره برداری سد مخزنی جره رامهرمز با ضروری دانستن امنیت برای تاسیسات آبی بخصوص سدها افزود: شرایط مکانی سدها به گونه ای است که دسترسی به سایت بهره برداری از منطقه کوهستانی و همچنین مسطح امکان پذیر می باشد.
وی افزود: با مطالعات انجام شده و عقد قرارداد با بخش خصوصی از ابتدای سال جاری فاز اول محصورسازی محیط سد کلید خورد و اقدام به نصب و استقرار دیوار بتنی پیش ساخته حفاظتی به طول ۳۰۰ متر نمودیم.
وی در تشریح فازبندی برای این عملیات گفت: برای محصورسازی محیط سایت سد، دو فاز در نظر گرفته شده است. فاز اول در دو مرحله و جمعاً بطول ٦٠٠ متر می باشد که در انتهای سال ۱۴۰۰ کلید خورد و بنا شد در مناطق مسطح و قابل تردد جناح ورودیِ سایت، دیوار بتنی پیش ساخته نصب شود و در فاز دوم در مناطق کوهستانی و صعب العبور تقریباً به طول سه هزار و ۵۰۰ متر فنس کشی انجام شود.
مختاری با اشاره به اینکه محصور شدن سد به افزایش امنیت منجر خواهد شد، ادامه داد: متاسفانه عدم وجود مانع باعث ورود افراد ناشناس و احشام به محدوده سایت سد میشد که نه تنها امنیت سد و تاسیسات را به خطر می انداخت بلکه برای افراد هم مخاطراتی به همراه داشت.
وی در پایان گفت: در صدد هستیم بلافاصله بعد از اتمام مرحله اول فاز یک، مرحله دوم بطول ٣٠٠ متر را نیز آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار