انسداد 11 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اراک

تابناک: مدیر امور منابع آب شهرستان اراک از انسداد 11 حلقه چاه غیر مجاز طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۱۰۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 03 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس علی مصلح آبادی مدیر امور منابع آب شهرستان اراک در توضیح این خبرگفت:کاهش قابل توجه نزولات جوی در چند سال اخیر که موجب ایجاد خشکسالی در کشور و لطمات شدید به منابع آبی زیرزمینی و افت شدید این منابع خدا دادی شده است.

مهندس مصلح آبادی افزود: مقابله با بحران پیش رو عزم ملی و همراهی دستگاههای دولتی و  کلیه اقشار مردم  را می طلبد. شرکت سهامی آب منطقه ای و در ذیل آن امور منابع آب شهرستان اراک نیز به عنوان متولی حفاظت از این منابع، برنامه ریزی دقیق و جامعی را در خصوص پیشبرد اهداف کلی تعیین شده توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص کنترل برداشت از ذخایر آبی زیر زمینی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد:در این راستا، اکیپ های گروه گست و بازرسی شهرستان اراک به عنوان خط مقدم برخورد با هر گونه برداشت بیش از حد مجاز توسط چاههای دارای مجوز بهره برداری و همچنین هرگونه حفاری و برداشت از چاههای غر مجاز، تلاش شبانه روزی را در پیش گرفته که در این راستا موفق به شناسایی و مسدود نمودن یازده حلقه چاه غیر مجاز در سطح شهرستان اراک طی یک ماه اخیر شده اند.

 مدیر امور منابع آب شهرستان اراک در پایان خاطر نشان کرد: انسداد این تعداد حلقه چاه منجر به صرفه جویی حدود 2،252،880 مترمکعب آب در سال گردیده است

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
ای کاش روزی می رسید که کل چاهها بسته می شدند و با این اوضاع و احوال بی آبی آبهای زیرزمینی که دیگر قابل جبران نیستند بی حساب و برنامه استخراج نمی شدند
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار