آب حیات گوارای وجود شهروندان دیواندره‌ای

تصفیه خانه آب دیواندره وارد مدار بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تصفیه خانه آب شهر دیواندره با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه وارد مدار بهره برداری شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 01 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: تصفیه خانه آب دیواندره در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث و جمعیت ۵۱ هزار نفری شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: تامین آب شهر دیواندره پیش از این از مخازن واقع در بستر رودخانه نساره در مساحتی به میزان پنج هکتار و ۱۳۰ لیتر بر ثانیه انجام می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اضافه کرد: طی روزهای اخیر پس از بروز چندین مورد شکستگی، کدورت آب در تأسیسات مذکور از حد استاندارد خارج شد و در راستای حفظ بهداشت و سلامت مردم، فعالیت این تأسیسات متوقف و آب ورودی به شبکه قطع شد.

فرهاد ادامه داد: بلافاصله عملیات اصلاح و بازسازی در دستور کار قرار گرفت و همزمان ۱۱ دستگاه تانکر نیز به صورت سیار به طور مداوم و بی وقفه به صورت سیار آب مورد نیاز مردم را تامین کردند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه آب دیواندره که در حال تست آزمایشی بود با توجه به شرایط اضطراری وارد مدار بهره برداری شد و انتقال آب از تصفیه خانه به مخازن اصلی شهر از طریق خطی به طول ۹ کیلومتر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه عملیات شستشوی این خط در حال اجرا است، گفت: این خط ۹ کیلومتری طی روزهای اخیر و با تلاش همکاران، شستشو و رفع کدورت شده است و پس از پایان کار و دستیابی به کیفیت و سلامت آب و رسیدن به کدورت استاندارد و تأیید از سوی واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و مرکز بهداشت، آب وارد شبکه توزیع شد.

وی ضمن تقدیر از دستگاه های مرتبط با این موضوع، از شهروندان دیواندره ای خواست در اندک زمان باقیمانده نیز همراه و یاور شرکت آبفا تا تأمین کامل و کافی آب شرب سالم و بهداشتی آب به صورت پایدار باشند.

دیواندره در ۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار