مسئولیت ما در قبال محیط زیست فراتر از وظیفه قانونی است

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گفت:مسئولیت ما در قبال محیط زیست فراتر از وظیفه قانونی است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 17 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،  کریم حبیبی انبوهی" در دوره آموزشی حفظ محیط زیست شوراها و دهیاران بخش مرکزی  شهرستان بوئین زهرا با بیان این مطلب افزود: اهمیت حفظ محیط زیست و مسئولیت خطیر آحاد جامعه انسانی به ویژه شهروندان ایرانی در قبال آن به حدی است که عناوبن وظیفه، قانونی و انسانی گویای عمق این رسالت نیست. 
وی ادامه داد:حفظ محیط زیست وظیفه حیاتی تک تک افراد جامعه است و تعلل و سهل انگاری در قبال آن مخاطرات جبران ناپذیری برای حیات کره زمین و نیزنسلهای فعلی و آینده را به دنبال دارد.
ایشان با اشاره به مسئولیت قانونی شوراهای اسلامی و دهیاران در قبال حفظ محیط زیست افزود: شوراهای اسلامی باید نسبت به مسائل مردم به محیط زیست ضمن وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن، برنامه های آموزشی برای جلب مشارکت مردم و نیز آموزش مربوط به مدیریت پسماند را در برنامه های خود قرار دهند.
ایشان تغییر رویکرد و اصلاح فرهنگ را اساسی ترین شرط اصلاح نگا به محیط زیست دانست و گفت: علی رغم اینکه در آموزه های دینی ما حفظ محیط زیست و تعامل با طبیعت و گونه گیاهی و جانوری آن عبادت خوانده  شده است. متاسفانه بعضا نوع نگاه برخی از افراد جامعه ما به طبیعت خصمانه است در حالی که طبیعت مادر ماست همچنان که بقای مادر برای حفظ حیات فرزند ضروری است حفظ طبیعت هم برای حیات بشر ضروری است.
یادآوری می شود که دوره آموزشی صیانت و حفظ طبیعت و محیط زیست و نیز مدیریت پسماند با همکاری مشترک دفتر امور روستایی و اداره کل محیط زیست برای کلیه شوراها یاسلامی و دهیاران استان قزوین برنامه ریزی و اجراء می شود .
همچنین در ادامه این دوره جلسه آموزشی مباحث مربوط به مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار