حاج قاسم شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: جز شهادت هیچ مرگی زیبنده شهید سلیمانی نبود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 02 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به وصیت سردار سلیمانی مبنی بر درج عنوان سرباز روی سنگ مزارش، افزود: حاج قاسم خود را با افتخار سرباز ایران اسلامی و ولایت می‌دانست در تمام عمر در سنگر خدمت به مردم و دفاع از انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد و مرگ در بستر برای چنین مرد بزرگی که هرگز لباس خدمت از تن بیرون نکرد و در تمام عمر و پیش از شهادتش راه شهدا را می‌پیمود، مرگ در بستر کوچک بود و جز شهادت هیچ مرگی زیبنده سردار رشیدی، چون حاج قاسم نبود.

سردار اسلامی با بیان اینکه سربازان ایران اسلامی باید با درک معنا و اهمیت واژه سرباز به خود ببالند، تصریح کرد: فرمانده بزرگ تاریخ معاصر حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز نامید و این گواه جایگاه رفیع سرباز و مسئولیت سنگین سربازان در این لباس مقدس است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به تمام پست‌های دنیوی پشت پا زده بود و سال‌ها پیش از شهادت، شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست، عنوان کرد: حاج قاسم به اندازه‌ای در کشور محبوب بود و آنقدر انسان شایسته و توانمندی بود که اگر در انتخابات جهت تصدی هر پستی اعم از ریاست جمهوری، حضور در مجلس و... کاندید می‌شد با رای بالا برگزیده می‌شد و بار‌ها مردم و مسئولان جهت قبول پست ریاست جمهوری درصدد جلب موافقت او بودند، اما این مرد بزرگ که خود را سرباز این کشور می‌دانست در جهت تامین امنیت مردم و اقتدار و عظمت ایران اسلامی از قبول هر پست و مقامی خودداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیره شهید سلیمانی باید به نسل جوان معرفی شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ و معارف دلاور رشیدی، چون حاج قاسم سلیمانی که امنیت و آرامش کشور را مرهون مجاهدت او و یارانش هستیم، باید به نسل جوان انتقال یابد و اگر ما روایتگر مکتب سلیمانی نباشیم، دشمنان روایت جعلی از او و همرزمانش ارائه خواهد کرد که این مساله زیبنده شهید سلیمانی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار