امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت اجتماعی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت اجتماعی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 21 October 2015
به گزارش تابناک مازندران عیسی محمدی‌فیروزجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان بابل، اظهار کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر ضامن امنیت اجتماعی و سلامت جامعه است و اجرای این مهم سبب پویایی جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخورد و جدیت در امر به معروف و نهی از منکر سبب جلوگیری از گسترش ناهنجاری اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن می‌شود، افزود: این فریضه الهی به‌عنوان مهم‌ترین و ارزنده‌ترین پدیده اجتماعی، آثار و برکات اجتماعی و فردی بسیاری دارد که از جمله می‌توان به اجرای احکام و فرائض الهی، تحق عدالت اجتماعی، تثبیت حکومت اسلامی، تحکیم امنیت اجتماعی، نزول خیر و برکت، شکست جبهه نفاق، گسترش راه‌های کسب حلال، تحقق مصلحت عمومی جامعه و طرد نااهلان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل با اشاره به اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر از اصول مترقی و ممتاز دین مبین اسلام است و هر کس امر به معروف و نهی از منکر کند، جانشین خدا در زمین و رسول (ص) است، تصریح کرد: عمل به این مهم بهترین کار در نزد خداوند است.
این مقام مسئول عمل به امر به معروف و نهی از منکر را گل سرسبد حرکت‌های اجتماعی و انسان‌سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر یکی از چهار رکن اصلی جهاد است که سرپیچی از آن عذاب را بر جامعه نازل می‌کند.
محمدی اعتلای سطح بینش و افزایش قدرت وجدان اجتماعی، قدرت جامعه و دولت اسلامی، ایجاد بسترهای اجتماعی مناسب برای الگوپذیری نسل جوان، رعایت موازین شرعی و اخلاقی در امر و نهی، استفاده صحیح از ابزارها و کیفیت بخشیِ نفش رسانه‌های تبلیغی، شیوه شناسی و روش‌های تبلیغی مؤثر و اصلاح ساختارها و راه کارهای ایجابی و سلبی را از راهکارهای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار