98طرح به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: 98 طرح شامل 12 طرح مشارکتی و 86 طرح غیرمشارکتی روستاییان این استان برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 22 October 2015
 مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: 98 طرح شامل 12 طرح مشارکتی و 86 طرح غیرمشارکتی روستاییان این استان برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.
علی نظری ااعلام این خبرگفت: دولت تدبیر و امید در این زمینه تسهیلات بسیار مناسبی را در نظر گرفته و مصمم است به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد روند مهاجرت معکوس، رونق تولید و کارآفرینی را به روستاهای کشور بازگرداند.
وی ادامه داد: به همین منظور بخش اعظمی از اعتبارهای صندوق توسعه ملی که تا پیش از این در بخش های مختلف صنعتی و کارخانه های بزرگ شهری هزینه می شد به توسعه اشتغال در روستاها اختصاص یافته است.
وی گفت: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در دست اجراست.
نظری افزود: در اجرای این طرح به دو صورت مشارکتی و غیرمشارکتی، تسهیلات ارزان قیمت با کمترین بهره با هدف هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم، اشتغالزایی و کارآفرینی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح های دارای توجیه اقتصادی با مشارکت 200 سرپرست خانوار در مناطق روستایی، تا سقف 50 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهاردرصد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: کارمزد تسهیلات طرح های مشارکتی در مناطق روستایی مرزی صفر و غیرمرزی هفت درصد است و طرح های غیر مشارکتی نیز در مناطق مرزی و غیر مرزی با کارمزد هفت و 10 درصد ارایه خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: کمک به فعال سازی اقتصاد و خروج از، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد، کنترل و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به حفظ امنیت جامعه خصوصا در مناطق مرزی از مهمترین مزیت های اجرای این طرح است.
نظری افزود: در روزهای گذشته کارشناسان معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری از طرح های اشتغالزایی مشارکتی و غیرمشارکتی روستاییان و روند تشکیل تعاونی های روستایی استان بازدید کردند.
وی ادامه داد: در جریان بازدید این کارشناسان، همچنین نشستی با حضور مدیر توانمندی صندوق کارآفرینان کشور و رییس صندوق کارآفرینی و امید استان برگزار و بر تسریع در ارسال طرح های مشارکتی روستایی به منظور پرداخت تسهیلات تاکید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار