کنکوری‌ها بخوانند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد: ۲۴ ساعت مانده به کنکور دیگر هیچ مطالعه‌ای نداشته باشند و به ذهن خود فرصت آماده‌سازی برای شرکت در آزمون سراسری را بدهند.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ 07 July 2024

 به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فردین منصوری با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری در مدت حدود یک هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری باید از مطالعه مطالب درسی جدید صرف‌نظر کنند، گفت: توصیه می‌شود داوطلبان فرصت باقیمانده را به مرور مطالب درسی و خلاصه‌هایی که در طول سال تحصیلی نوشته‌اند، اختصاص دهند، چون همین مرور کردن باعث می‌شود دانسته‌های آنها یادآوری و در ذهنشان تثبیت شود.

منصوری اضافه کرد: داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند در مهلت کمتر از یک هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری یک یا دو آزمون کنکور سالهای پیش را شبیه سازی کرده و توانایی خود را برای شرکت در آزمون سراسری محک بزنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: داوطلبان می توانند فضایی مشابه روز برگزاری آزمون را برای خود در نظر گرفته و با لحاظ کردن شرایط برگزاری آزمون سراسری، در ساعت مقرر شروع به پاسخ دادن به سوالات آزمون سراسری سنوات گذشته کرده و در پایان به ارزیابی خود بپردازند و پاسخ صحیح سوالات را با پاسخ‌های خود مقایسه کنند.

منصوری ادامه داد: توصیه می شود داوطلبان شرکت در آزمون سراسری ۲۴ ساعت مانده به برگزاری آزمون دیگر هیچ مطالعه‌ای نداشته باشند و به ذهن خود فرصت آماده‌سازی برای شرکت در آزمون سراسری را بدهند.

منصوری تنظیم ساعات خواب و بیداری و نیز تغذیه مناسب را به داوطلبان آزمون سراسری در یک هفته باقیمانده تا برگزاری آزمون توصیه کرد و افزود: تنظیم خواب داوطلبان در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری ضروری بوده و می تواند نقش مهمی در ایجاد آمادگی در داوطلبان در روز برگزاری آزمون سراسری داشته باشد.

وی ادامه داد: داوطلبان باید بین هفت تا هشت ساعت بخوابند تا ذهن آنها کارایی لازم برای حضور سرجلسه کنکور را داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه خانواده‌هایی که داوطلب کنکوری دارند باید از هر نوع بحث کردن در مورد آزمون سراسری و نتایج احتمالی آن صرف نظر کنند، گفت: حرف زدن مورد موضوعات مربوط به کنکور تنها استرس داوطلبان را بالا برده و سبب می‌شود آنها نتوانند با آرامش کامل سرجلسه آزمون حاضر شده و به سوالات کنکور پاسخ بدهند.

منصوری تاکید کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ کنکوری‌ها در این یک هفته بیشتر هوای داوطلبان را داشته باشند و از هر نوع بحث و جدل در فضای خانه که ممکن است آرامش داوطلبان را تحت تاثیر قرار دهد، صرف نظر کنند.

وی اضافه کرد: مهمانی رفتن یا مهمان پذیرفتن در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به خانواده‌ کنکوری‌ها توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار