صدور بیش از ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته در استان تهران صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 08 July 2024

صدور بیش از ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان تهران

به گزارش «تابناک تهران»، محمد آذر پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته صادر شد و بیش از چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کسب و کار‌های خانگی اختصاص یافت.

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی دولت حمایت از مشاغل خانگی بود که در حوزه تسهیلات و اعتبار اختصاص یافته عملکرد برجسته‌ای محقق شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: مشاغل خانگی طی سال‌های قبل در استان تهران مورد توجه جدی نبود و حتی تا حدودی منزوی بود، ولی این استان در دولت سیزدهم توانست رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهد.

آذرپناه گفت: در دوره سه ساله دولت سیزدهم ۲۶۶ هزار و ۵۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در استان تهران صادر شد و بیش از چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران افزود: با توجه به ضرورت پیش بینی الزامات توسعه استان در میان مدت و بلند مدت اشتغال‌های ایجاد شده در استان تهران در سال جدید بایستی با رویکرد حمایت از کسب و کار‌های دانش بنیان، ارتقای مهارت منابع انسانی متناسب با اقتضائات فناوری و مشاغل خانگی دانش پایه و تلاش در راستای توسعه صادرات محصولات آن‌ها در اولویت نظام اجرایی استان قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۳ بیشتر با رویکرد حمایت از اشتعال و کارآفرینی با محوریت تقویت مهارت نیروی کار، شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی دانش پایه پیگیری خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار