۱۰ پروژه راه‌سازی در قم اجرایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در طول سه سال خدمت دولت سیزدهم شاهد تحولات چشمگیری در حوزه راه‌سازی استان قم بوده‌ایم و بیش از ۱۰ پروژه راه‌سازی در این استان به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ 09 July 2024

به گزارش تابناک قم، حسین زنجیرانی فراهانی روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به فاز اول پروژه کنارگذر غربی قم، باند دوم جاده قدیم قم - تهران، جاده قم - کهک، تقاطع شهدای جبهه مقاومت ورجان، چهارخطه کردن قطعه آخر محور قم - نیزار و بهسازی محور قم - جعفریه اشاره کرد.

وی با اشاره به مشخصات طرح‌های راه‌سازی استان، گفت: پروژه کنارگذر غربی قم هم اینک در مرحله اتمام زیرسازی و احداث پل‌ها و ابنیه‌هاست؛ این پروژه نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر قم ایفا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: جاده قدیم قم - تهران که نقش کریدور شریانی شمال به جنوب را ایفا می‌کند، در حال حاضر در مرحله زیرسازی و آسفالت‌ریزی است و باند دوم این جاده به طول ۱۵ کیلومتر به افزایش ظرفیت ترافیکی این محور کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جاده قم - کهک که در سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان قم عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، در سفر دوم زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: همچنین تقاطع شهدای جبهه مقاومت ورجان برای رفع نقطه حادثه‌خیز در محور بزرگراهی قم - کهک احداث شده و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: چهارخطه کردن قطعه آخر محور قم - نیزار و بهسازی محور قم - جعفریه از دیگر پروژه‌های راه‌سازی در دولت سیزدهم بوده که طی هفته گذشته شاهد بازگشایی آن بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در محدوده شهرک پردیسان نیز پروژه راه‌سازی بلوار شهید مکیان و ایجاد ارتباط با بلوار آیت‌الله بروجردی به میدان شهدای فردو نیز هم اینک در دست اجراست.

وی گفت: دولت سیزدهم با اهتمام به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، گام‌های بلندی در راستای ارتقای ایمنی و تسهیل تردد در استان قم برداشته است. این اقدامات نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه پایدار این استان ایفا خواهد کرد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار