آستانه هشتمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین؛

جشنواره و مسابقه سفالگری در لالجین همدان برگزار شد+تصاویر

گروه استانها- در آستانه هشتمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین، جشنواره و مسابقه سفالگری در بوستان سفال این شهر، برگزار شد. 
کد خبر: ۱۱۸۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰ 28 September 2024

جشنواره و مسابقه سفالگری در لالجین همدان برگزار شد+تصاویر

به گزارش «تابناک همدان»- این جشن به مناسبت پاسداشت هشتمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین در بوستان سفال این شهر و با حضور پر شور مردم، هنرمندان و معاون صنایع دستی استان همدان و مسئولان برگزار شد. 


این مراسم که به همت اتحادیه سفال، نمایندگی اداره کل میراث و شهرداری لالجین و دبیرخانه شهر جهانی لالجین برگزار شد که بیش از ۶۰ هنرمند سفالگر به اجرای مسابقه سفالگری پرداخته و کودکان نیز در این مسابقه شرکت کردند، دیگر کودکان علاقمند به گل بازی نیز، در حوضچه گِل ایجاد شده، مجسمه‌های گلی ساختند.

در این مراسم دیگر هنرمندان آقا و خانم لالجینی نیز به کتیبه‌سازی و مجسمه‌سازی با گل مشغول بودند که با استقبال گردشگران و حاضران مواجه شدند.

در حاشیه این مراسم، با آش سنتی لالجین و نوشیدنی که مردم لالجین آن را به اسم (پالده) می‌شناسند و به ثبت میراث ناملموس کشور رسیده در بین مردم توزیع و از حاضران پذیرایی شد.شهر لالجین، در شهرستان بهار، از توابع استان همدان، است و به پایتخت سفال جهان شناخته می‌شود. این شهر یکی از سه ضلع قطب‌های گردشگری و اقتصادی استان همدان است.

برگزاری جشنواره و مسابقه سفالگری در لالجین، در آستانه هشتمین سالگرد جهانی شدن این شهر + تصاویربرگزاری جشنواره و مسابقه سفالگری در لالجین، در آستانه هشتمین سالگرد جهانی شدن این شهر + تصاویربرگزاری جشنواره و مسابقه سفالگری در لالجین، در آستانه هشتمین سالگرد جهانی شدن این شهر + تصاویر

انتهای پیام/

برچسب ها: شهر سفال
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار