شکل‌گیری هسته مرکزی تولید دارودرالبرز

کد خبر: ۱۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 08 November 2015

استاندار البرز گفت: هسته مرکزی تولید دارو و فعالیت‌های درمانی در استان البرز شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سید حمید طهایی اظهار کرد: سازماندهی نوینی در حوزه تولید دارو و فعالیت‌های درمانی با رویکرد سلامت محور در استان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: امروز در یکی از مراکز فناوری روز کشور حضور داشتیم و طی بازدید از خطوط تولید، آخرین دستاوردهای پژوهشگران ملی را در تولید واکسن‌های رقابت پذیر را شاهد بودیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه محققان داخلی همگام با آخرین تحولات علمی روز دنیا، وارد عرصه رقابت شده‌اند، گفت: موفقیت‌های علمی و ارتقای جایگاه دانش، موجب خودکفایی داخلی کشور شده است.

طهایی با بیان اینکه گسترش مجتمع‌های علمی یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها است، به پیگیری موضوع گسترش این مجتمع اشاره کرد و افزود: با اختصاص زمین و توسعه این مرکز، سازماندهی نوینی در حوزه تولید دارو و فعالیت‌های درمانی با رویکرد سلامت محور رقم خواهد خورد.

وی هم‌افزایی نیروها متشکل از افراد خبره، محققان و پژوهشگران و تکمیل تجهیزات و امکانات را از جمله رویکردها برشمرد.

مجتمع تولیدی انیستیتوپاستور با تولید 10 نوع واکسن، تنها موسسه بیوتکنولوژیکی در کشور و از شرکت‌های بزرگ در تولید واکسن به شمار می‌رود.

دو سال آینده 20 محصول به تولیدات این مرکز اضافه خواهد شد. رقابت پذیری تولیدات انیستیتوپاستور موجب کسب رتبه سوم این موسسه تولیدی در آسیا شده است.

استقرار 3 مرکز رشد و 59 شرکت تولید واکسن متشکل از 32 درصد مراکز دانش بنیان از جمله شاخصه‌های مجتمع تحقیقاتی انیستیتوپاستور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار