پسا تحریم و ضرورت برنامه ریزی برای حضور گردشگران خارجی در گیلان

کد خبر: ۱۳۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 25 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت آمادگی و برنامه ریزی برای ورود گردشگران خارجی به استان در دوره پسا تحریم تاکید کرد.

رضا علیزاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست انجمن جامعه هتلداران با موضوع ' پسا تحریم و آمادگی برای ورود گردشگران خارجی ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری فرهنگ است و این فرهنگ می بایست در گیلان بعنوان یک استان توریستی نهادینه شود.
وی اظهار کرد: بهره مندی از صنعت گردشگری بجای نفت می بایست با برنامه ریزی و هدف گذاری از شعار خارج و به واقعیت تبدیل شود .
وی گردشگری پسا تحریم را فرصت تاریخی توصیف کرد و افزود: باید این فرصت را قدر دانست و از آن در راستای جبران رکود گردشگری بهره جست.
علیزاده تاکید کرد: توسعه و رونق گردشگری در این استان توریستی در پساتحریم نیازمند برنامه ریزی است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و فراهم نمودن امکانات لازم در زمان اقامت گردشگران اظهار کرد: آنچه که امروز موجب استقبال بیشتر از یک واحد اقامتی و معرفی برند آن به دیگر نقاط کشور می شود کیفیت برتر خدمات و برخورد صمیمانه پرسنل واحدگردشگری است.
علیزاده با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده و نظرسنجی از مسافران، هتل های گیلان توانسته اند موجبات رضایتمندی گردشگران را فراهم نمایند، افزود: باید آیین نامه ای دقیق و کارگروهی ویژه برای بررسی شکایات مطرح شده گردشگران تدوین شود.
وی گیلان را استانی پیشتاز در امر گردشگری خواند و گفت: بازرسی و سرکشی به اماکن اقامتی گیلان در همه فصول انجام می شود و این عمل گامی در راستای تعالی خدمت رسانی به گردشگرانی است که این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند.
پیگیری عوارض وضع شده از سوی شورای رشت برای هتلداران این شهرستان و نیز بررسی مشکلات برخی هتلداران با آب منطقه ای از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست تعاملی بود.
نشست انجمن هتلداران با موضوع پسا تحریم و آمادگی برای ورود گردشگران خارجی با حضور متولیان حوزه گردشگری و اعضای جامعه هتلداران گیلان برگزار شد.
نشست هم اندیشی مدیران واحدهای تحت پوشش مرتبط به این صنعت به صورت منطقه ای در استان تعریف و اجرایی شده است؛ این نشست ها با عنوان آمادگی و تمهید بمنظور اجرای برنامه های گردشگری پساتحریم برگزار می شود.
شش تشکل گردشگری شامل راهنمایان، دفاتر خدمات مسافرتی، هتلداران، پذیرایی، بین راهی و مجتمع های گردشگری در گیلان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار