گردشگری خط مقدم توسعه استان یزد است

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: اولویت رشد و توسعه این استان توجه جدی و علمی به صنعت گردشگری بوده از این رو این صنعت خط مقدم توسعه و رونق همه جانبه استان شده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 13 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت در بازدید از طرح توسعه هتل داد افزود: در راستای توجه به مقوله گردشگری ، علاوه بر گردشگری تاریخی و فرهنگی باید در اولویت های بعدی به گسترش هماهنگ و متوازن استان در این صنعت و در بخشهای طبیعت گردی و همچنین گردشگری درمانی و سلامت توجه ویژه داشت.
وی اظهار کرد: این امر مسئولیت این اداره کل را برای تهیه طرح های جامع گردشگری، برنامه پنج ساله توسعه این صنعت و توجه به تمام جوانب مثبت و همچنین کاهش اثرات منفی رونق این صنعت را دوچندان کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان درباره برنامه های حال حاضر این اداره کل نیز خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود اماکن اقامتی علاوه بر تلاش برای دعوت و زمینه سازی حضور سرمایه گذاران برای هتل های چهار و پنج ستاره در قالب گسترش هتل های سنتی به عنوان یک برند شاخص یزد اقدام شده و همچنین در قالب طرح اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر تأمین بخشی از خدمات اقامتی، پذیرایی و گردشگری به عدالت درآمدی نیز التفات شده است.
شرافت تاکید کرد: اهمیت توسعه هتل های موجود چنان واضح است که به عنوان یک اولویت اصلی مطرح شده و در حال حاضر علاوه بر طرح توسعه هتل داد که در این خصوص پیشتاز بوده و تا پایان سال، ‎30 اتاق به ظرفیت خود اضافه خواهد کرد.
وی یادآور شد: البته هتل باغ مشیرالممالک، ارگ جدید یزد، پارسیان، صفائیه یزد و ایرانگردی و جهانگردی طرح های مصوب توسعه دارند که با حمایت بیشتر مسئولان مخصوصاً تأمین تسهیلات بانکی می توانند در مدت کوتاهی ظرفیت اقامتی خود را با حداقل هزینه ممکن افزایش دهند.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
یزد همچنین با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر نساجی ، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
این استان هم اکنون در کنار اصفهان و فارس به عنوان مثلث گردشگری ایران مقصد بسیاری از سفرهای تفریحی و توریستی و علمی گردشگران داخلی و خارجی است.
به تازگی و به منظور افزایش ظرفیت اماکن اقامتی استان ، 90 مجموعه بوم گردی برای راه اندازی در این استان پیش بینی شده که 30 مورد آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار