جانباختگان مازندرانی منا "شهید" اعلام شدند

تمامی 49 حاجی مازندرانی که 5 ماه پیش در سرزمین منا جان سپرده بودند با اعلام جدید "شهید منا" و خانواده آنان از خدمات بنیاد شهید بهرهمند خواهند بود.
کد خبر: ۱۸۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 13 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، درپی مرگ مظلومانه و فجیع 8هزار زائر خانه خدا در سرزمین منا که نقش تعمدانه دولت سرسپرده سعودی در آن مشخص شد امروز اعلام شد که شهادت تمامی جانباختگان تائید شده است.
بر این اساس ظاهرا باید 49 حاجی جان باخته سرزمین منا در کشور عربستان که 5 ماه پیش جان سپرده بودن را جزئی از 10هزار و 400 شهید مازندرانی تلقی کنیم با این ملاحظه که آنان "شهید منا" خواهند بود.
حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در تهران گفت: در جلساتی که با آقای قاضی عسگر درخصوص اینکه خواسته خانواده عزیزان این بود که جان باختگان منا، شهید محسوب شوند، داشتیم. قرار شد به گونه ای باشد که تمایزی بین این شهدا با شهدای جنگ صورت گیرد. بحث‌های زیادی صورت گرفت و بنا براین شد این عزیزان «شهید منا» اعلام شوند.
به تفاهم رسیدیم که از این به بعد این عزیزان شهیدند و در ابعادی تحت پوشش بنیاد خواهند بود که زمینه‌های این خدمات را اعلام خواهیم کرد. این عزیزان فقط از خدمات فرهنگی بنیاد استفاده خواهند کرد و تنها همسر و فرزندان تحت حمایت بنیاد خواهند بود و وقتی مراجعه کنند بنیاد کارتی برایشان به عنوان خانواده شهدای منا صادر می‌کند. فرزندان شهدای منا از مدارس شاهد و سهمیه دانشگاه استفاده می‌کنند و همه فرزندان از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
همچنین خانواده‌ها از مراکز مشاوره و مدد کاری می‌توانند در سراسر کشور استفاده کنند.
سازمان حج و زیارت هم در مورد بیمه تقبل کرد سالانه حق بیمه را بپردازد و این موضوع شامل افرادی می شود که بیمه ندارند.
سالانه تعدادی از این عزیزان را به سفرهای زیارتی اعزام خواهیم کرد و سهمیه برایشان قائل هستیم، روی قبور این عزیزان طبق بخشنامه ای که خواهیم داد نام شهید حک خواهد شد.
انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار