حل مشکل دیرینه یک روستا با تلاش اهالی؛

وقتی مردم روستای افراچال ساری فریادرسی برای خود نمی بینند

ساکنین این روستا که علیرغم وجود این مشکلات دیدند مسئولین کمتر به فکر آنها هستند و خود به پای کار آمده و بسیج همگانی و با حضور پیر و جوان خودشان دست به کار شده و برای...
کد خبر: ۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 07 April 2015
تابناک مازندران:شاید شنیدن این مطلب برای آنانیکه در خارج از استان زندگی می کنند باور کردنی نباشد که مردم شهرها و روستاهای مازندران از نبود و کمبود آب در رنج به سر می برند.
استانی که متنعم از انعام خداوندی بوده و سالانه حجم زیادی بارش باران در آن دیده می شود اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت لازم حجم وسیعی از این نزولات به هدر رفته و یا راهی دریا می شوند .
یکی از روستاهای درگیر مشکل کم آبی که به رنجی برای مردمان آن تبدیل شده روستای افراچال شهرستان ساری می باشد روستایی که در مناطق بالادستی آن به دلیل وجود چشمه و آبشار منابع آبی دیده می شود اما متاسفانه به دلیل عدم عملکرد مناسب ادارات مرتبط مردم این روستا گاهاً تا سه روز قطعی آب را تجربه کرده اند .
ساکنین این روستا که علیرغم وجود این مشکلات دیدند مسئولین کمتر به فکر آنها هستند و خود به پای کار آمده و بسیج همگانی و با حضور پیر و جوان خودشان دست به کار شده و برای مسیر 7 کیلومتری آبشار افراچال تا روستا را در حال ایجاد کانال و لوله کشی آب می باشند تا لااقل گوشه ای از مشکلات آنها حل شود.
البته در کنار تمامی تلاش و کوششی که به دلیل صعب العبور بودن مسیر انتقال لوله آب وجود دارد هر خانوار روستایی مجبور شده مبلغ 400 هزار تومان در انجام آبرسانی به روستایشان پرداخت نمایند .
البته در کنار این کار، مردم روستا تصمیم گرفتند به جهت حفظ محیط زیست با امکانات عادی از قبیل بیل و کلنگ نسبت به حفر کانال 7 کیلومتری انتقال آب اقدام تا آسیبی به محیط بکر جنگلی و صخره ای مسیر با حضور دستگاه های مکانیکی وارد نشود .
در این میان خوب است مسئولین در سالی که رهبری آنرا به سال دولت و ملت همدلی و همربانی نامگذاری کرده همانند ساکنین زحمتکش این روستا به پای کار آمده و از خود تلاش و کوششی مضاعف نشان دهند تا آنها هم در عمل در راستای عملیاتی شدن شعار سال گام اساسی بردارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار