آماده باش نیروهای خدمات شهری تا پایان بارندگی

هوای شهر قم تا یکشنبه بارانی است

مدیرکل هواشناسی استان قم از ادامه دار بودن بارش باران تا یکشنبه آینده در این استان خبر داد. نیروهای خدماتی شهرداری قم در سطح شهر تا پایان بارندگی‌ها در آماده باش کامل خواهند بود.
کد خبر: ۲۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 13 April 2016
به گزارش تابناک قم، هوای گرمی که از اوایل هفته جاری نوید تابستانی زودرس را در قم می‌داد از ظهر دیروز با ابری شدن هوا و بارانی که بوی بهار را با خود همراه آورده بود ناگهان به سمت خنکای بهار رفت تا رگبار‌ها و بارش‌های تند بهاری هوایی دلپذیر را برای قم به ارمغان آورد.

قم همچنان باراني مي ماند

كارشناس پيش بين اداره كل هواشناسي قم گفت: آسمان قم فردا نيز مثل امروز در برخي ساعات باراني خواهد بود.

 محمد جواد ترابيان در خصوص وضعيت هواي قم افزود: امروز آسمان استان ابري همراه با بارش باران است و گاهي از اوقات شاهد رگبار و رعد و برق خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه حداقل دماي امروز قم 14 و حداكثر 19 درجه سانتيگراد بالاي صفر است بيان كرد: فردا حداقل دماي هوا 15 و حداكثر 22 درجه سانتيگراد بالاي صفر پيش بيني مي شود.

وي با بيان اينكه شاهد وزش باد آرامي در آسمان قم هستيم ادامه داد: براساس تحليل آخرين نقشه هاي هواشناسي فردا آسمان قم نيمه ابري تا ابري، در برخي ساعات بارش باران و گاهي رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.

ترابيان با اشاره به وضعيت بارندگي قم در طول هفته جاري گفت: ايستگاه هاي كهك، قم، سلفچگان، كوه سفيد، دستجرد، جعفريه و كوشك نصرت هر كدام به ترتيب 6.4، 4.8، 7.5، 10.7، 11.8، 8 و 6.2 ميلي متر بارش باران ثبت كرده اند.

وي افزود: اداره كل هواشناسي قم با صدور اطلاعيه پيرامون بارندگي هاي اخير هشدارهاي لازم را به مسئولان استان قم داده است تا از حوادث احتمالي جلوگيري شود.

جمعه اوج بارش

مدیرکل هوا‌شناسی استان قم نیز ضمن پیش بینی‌ها از ادامه دار بودن بارش‌ها تا یکشنبه اوج این هوای بهاری را از شب جمعه تا ظهر این روز پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: طی روزهای بارش باران بعد از ظهر‌ها رگبار و رعد و برق اوج بیشتری را به خود می‌گیرد.

گرچه بارش باران و خنکای مطبوع بهار همه را به وجد می‌آورد اما در کنار آن مشکلاتی همچون آبگرفتگی معابر را در شهر قم در کنار خود دارد معضلی که هرساله با بارش حتی اندکی از رحمت الهی در خیابان‌های جاری می‌شود و هر ساله گرچه برای حل آن برنامه ریزی می‌شود اما این حکایت همچنان باقی است.

آماده باش نیروهای خدمات شهری شهرداری قم تا پایان بارندگی‌

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: نیروهای خدماتی شهرداری قم در سطح شهر تا پایان بارندگی‌ها در آماده باش کامل خواهند بود.

سیدمحسن میرهادی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی شهرداری در روز گذشته و امروز با توجه به بارندگی‌ها اظهار کرد: از روز قبل با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اطلاعات به دست آمده از هواشناسی آمادگی کامل در سطح مناطق هشت گانه در خصوص بارندگی وجود داشت.

وی بیان کرد: آماده سازی تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری از آب گرفتگی در دستور کار قرار گرفت و لایروبی سطح انهار آماده سازی سبتیک‌ها و زیرگذرها و همچنین حضور نیروهای نگهدارنده انجام شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه بارندگی روز گذشته سیل‌آسا بود اظهار کرد: شدت بارندگی زیاد و زمان کم موجب برخی آب گرفتگی‌ها شد ولی هیچ مسیری مسدود نشده و آبگرفتگی‌ها به گونه‌ای نبود که موجب ایجاد اختلال شود.

وی اظهار کرد: انهاری که در سطح شهر طراحی شده برای 20 میلی‌متر بارندگی در 24 ساعت است و وقتی که زمان بارش کم و شدت بارش زیاد می‌شود شاهد پس زدگی آب از انهار در برخی نقاط هستیم که با حضور به موقع نیروهای خدماتی شهری در سطح شهر مشکلات برطرف شد.

میرهادی با بیان اینکه بارندگی مجددا از ساعت سه بامداد امروز آغاز شده است افزود: بارندگی آرام‌تر بوده است و همکاران آماده باش کامل هستند و هماهنگی‌های لازم با آتش نشانی و مناطق هشت گانه انجام شده است و همکاران به صورت مستمر در سطح معابر بازدید دارند.

وی با بیان اینکه به منظور تردد آسان شهروندان در هسته مرکزی شهر، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است گفت: با توجه به تردد زائران و مردم نظافت ایستگاه‌های اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت.

ایمن‌سازی 5 منزل مسکونی در پی بارندگی شدید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم نیز با اشاره به بارندگی روز گذشته اظهار کرد: پنج مورد ورود آب به منازل گزارش گردید که با حضور نیروهای عملیاتی آتش نشانی به وسیله دستگاه‌های مکنده، نسبت به تخلیه آب اقدام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
واقعا نمیشه برای ابگرفتگی خیابون ها یک فکری کرد؟!!!1
اگر بارندگی قم مثل استان های شمالی بود مدیران چکار می کردند؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار