تابناک کهگیلویه وبویراحمد

انتقاد از انتخاب گزینشی در انتشار فیش های حقوقی کارکنان شرکت نفت گچساران

ارقام منتشر شده در تصاوير گزينشي مذكور مربوط به مواردي است كه كاركنان از وامها و تسهيلات و پرداختهاي قانوني كه عمده آنها از وجوه مربوط به صندوق هاي مشاركتي و قرض الحسنه كاركنان تأمين مي گردد
کد خبر: ۲۶۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 25 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در حالی که چند روز پیش خبری مبنی بر انتشار فیش های حقوقی برخی کارکنان شرکت نفت گچساران منتشر شد، روابط عومی این شرکت در واکنش به انتشار این خبر در سایت های مختلف واکنش نشان داده و معتقد است که موضوغ این خبر بصورت گزینشی از کارکنان انتخاب شده است.
در متن جوابيه ساسان حبيبي نژاد رئيس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران امده است :
باسمه تعالي
موضوع : جوابيه به انتشار خبر گزينشي تصاوير فيش حقوقي كاركنان شركت نفت گچساران در برخي از سايت هاي خبري
باسلام واحترام،
در روزهاي گذشته از سوي تعدادی از سايت هاي محلي اقدام به انتشار تصاوير فیش های حقوقی تعدادي از كارمندان شريف اين شركت گرديد كه به جهات زير قابل توجه است . خواهشمند است طبق ضوابط و قوانين حاكم بر مسئوليت هاي رسانه ، نسبت به انعكاس كامل مندرجات اين نامه به شرح ذيل در سايت های مذکور اقدام لازم به عمل آيد .
1. انتشار گزينشي تصاوير حقوق تعدادي از مديران و مسئولين كه عمده ايشان از جانبازان دفاع مقدس بوده اند ، از چند روز گذشته تاكنون در فضاي مجازي و در سطح كشور متأسفانه به دستاويزي براي برخي اقدامات نسنجيده و دور از انصاف برخي افراد بدل شده كه مشخصا در سايت شما و برخي ديگر از سايت ها مشاهده شده است . به نظر مي رسد مديريت سايت بدون تحقيق و بررسي لازم و فقط با نگاهي سطحي به رقم آخر مندرج در برخي تصاوير حقوق كه تعمداً و بصورت گزينشي انتخاب شده است ، سعي گرديده كه كارمندان صنعت نفت را نيز در زمره حقوق بگيران نجومي قرار دهد كه از اين حيث بايستي عميقاً اظهار تأسف نمود . ذكر اين نكته ضروري است كه در تصاوير گزينشي ارايه شده قسمت كسورات و بخشي از پرداختها به شكل تعمدی حذف شده كه باعث تشويش اذهان عمومي گرديده است .
2. ارقام منتشر شده در تصاوير گزينشي مذكور مربوط به مواردي است كه كاركنان از وامها و تسهيلات و پرداختهاي قانوني كه عمده آنها از وجوه مربوط به صندوق هاي مشاركتي و قرض الحسنه كاركنان تأمين مي گردد ، از جمله وام پس انداز ، وام صندوقهاي قرض الحسنه ، علي الحساب دو ماه حقوق ، وام صندوق حمايتي حراست و تعديلات حقوق و جانبازي استفاده نموده اند ، بديهي است كه اين موارد شامل دريافتي ماهانه و مستمر افراد مورد نظر نمي باشد و عواملي كه باعث انتشار اين صورتحساب ها شده اند خود بر اين نكته نيز واقفند . ليكن شواهد نشان مي دهد كه اين حركت هاي نابخردانه و غير قانوني ، با هدف سوء استفاده و بدبين كردن مردم از مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي صورت گرفته است .
3. عمده تصاوير منتشرشده مربوط به مديران و مسئولان جانباز اين شركت بوده كه با عنايت به مصوبات قانوني مجلس محترم شورای اسلامی مشمول معافیت كسورات بازنشستگي ، بيمه و ماليات گردیده و برهمین اساس سطح حقوقي و دریافتی بالاتری از هم رديفان خود دارند .
4. شك نيست كه اين حركت با هدف غوغا سالاري و جنجال آفريني و سلب آرامش رواني جامعه و بدنام كردن كاركنان زحمتكش اين شركت صورت گرفته است .
5. هرساله حقوق و مزاياي مديران ، رؤسا و كاركنان اين شركت توسط ديوان محاسبات و بازرس قانوني مورد رسيدگي قرارگرفته و نتيجه طي گزارش رسمي به مراجع قانوني شامل قواي مقننه و مجريه ارايه مي گردد . (حقوق و مزاياي كاركنان شريف صنعت نفت تابع يك سيستم يكپارچه و كاملاً قانونمند است و تحت هيچ شرايطي اضافه پرداخت خارج از حيطه و حدود قانون و مقررات مقدور نمي باشد)

به هر حال ذكر اين نكته نيز ضروري است كه برخي رسانه ها و سايت هاي اينترنتي بدون توجه به پيامدها و مسئوليتهاي قضايي ناشي از انتشار تصاوير گزينشي حقوق كاركنان و منتسب نمودن آن به حقوق هاي نجومي و نيز بدون رعايت اصل احترام به حفظ اطلاعات شخصي افراد ، صرفاً با هدف جذب مخاطب و تزريق حس يأس و نارضايتي عمومي ، مبادرت به چنين اقداماتي مي كنند و متأسفانه از رسالت اصلي خود كه انتشار واقعيت هاي جامعه است دور مي شوند .
در پایان ضمن اعلام آمادگی این شرکت جهت رسیدگی و پاسخگویی به مراجع قانونی در راستای شفاف سازی اذهان عمومی از مدیریت سایت های مذکور انتظار می رود بدون هرگونه حب و بغض و حذف مطالب فوق ، آگاهی بخشی به عموم مردم شریف استان را در اسرع وقت بعمل آورند و مطالب عینا" در سایت های مذکور  انعکاس داده شود .
ساسان حبيبي نژاد
رئيس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
لطفا در مورد حقوق و خدمات رفاهی نجومی و منحصر بفرد کارکنان شرکت نفت ، گاز ، حفاری و سایر مجموعه های وزرات نفت ( 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان + خدمات رفاهی ویژه ) که تاکنون به اطلاع مردم نرسیده و نیز فرار مالیاتی برخی از وکلا و فوتبالیستها و پزشکان با درآمد میلیاردی گزارش تهیه کنید.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار