معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

باید روستاها را خود باور کنیم /۴۰ درصد خانوارهای روستایی کشور دارای فقر چند بعدی هستند

سید ابوالفضل رضوی که امروز در جلسه راهکارهای توسعه روستایی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی سخن می گفت با بیان این مطلب با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای رفع محرومیت ۹ منطقه لرستان تصریح کرد:همواره باید توسعه محلی، منطقه ای و ملی مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 01 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۹۰ درصد از  وام های اخذ شده از بانکها به دهک پولدار جامعه پرداخت می شود.

 

 سید ابوالفضل رضوی  که امروز در جلسه راهکارهای توسعه روستایی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی سخن می گفت با بیان این مطلب با تاکید بر لزوم  برنامه ریزی صحیح برای رفع محرومیت ۹ منطقه لرستان تصریح کرد:همواره باید توسعه محلی، منطقه ای و ملی مدنظر قرار داد.

وی  افزود: توسعه محلی از توسعه ملی بسیار مشکل تر است  ولی  متاسفانه برنامه ریزان قبل و بعد از پیروزی انقلاب به توسعه محلی یا بی توجه و یا کم توجه بوده اند.

رضوی با بیان اینکه توسعه محلی شروع خوب و پایداری برای توسعه منطقه ای است خاطر نشان کرد: توسعه محلی یا منتقدینی داشته و یا مخالفینی  وهنوز یک سری در مقابل توسعه محلی مقاومت می کنند.

وی با اشاره به اینکه  متاسفانه ۵ دهک فقیر کشور به اندازه صفر درصد از تسهیلات بانکی بهره مند هستند گفت: این در حالیست که ۹۰ درصد وام های اخذ شده از بانکها از آن دهک پولدار جامعه است.

این مقام تصریح کرد: ۴۰ درصد خانوارهای روستایی کشور دارای فقر چند بعدی هستند  وهمچنین ۱۷ درصد جامعه شهری نیز دارای فقر چند بعدی هستند.

رضوی  اضافه کرد: تحقق نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی تنها با استفاده از ظرفیت روستاها صورت می گیرد و پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی تنها عوام فریبی است.

وی یادآور شد:با احتساب پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به هر نفر باید سالانه ۲۴۰ هزار تومان در این زمینه پرداخت شود و این در حالیست که کل بودجه کشور امسال ۲۱۵ هزار میلیارد تومان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  گفت:با اقدامات صورت گرفته نرخ رشد اقتصادی  کشور از منفی ۶.۸ درصد به مثبت ۴.۴ درصد رسیده است

سید ابوالفضل رضوی  با بیان اینکه  میزان تورم در کشور از ۳۵ درصد به ۹ درصد در دولت تدبیر و امید رسیده است بر توسعه روستاها تاکید کرد وگفت: باید روستاها را خود باور کنیم  .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار