شتاب نرخ آسیب‌های اجتماعی در جامعه در وضعیت هشدار

مشاور وزیر کشور بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی در اجرای راهبردهای مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و شتاب نرخ آسیب‌های اجتماعی در جامعه را در وضعیت هشدار برشمرد.
کد خبر: ۳۰۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 06 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، رضا محبوبی ظهر امروز در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را نپرداختن به علل آسیب‌های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در حالی مهم‌ترین موضوعات آسیب‌های اجتماعی ازجمله خشونت، طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در ایران در وضعیت هشدار هستند که با وضعیت دینی، اعتقادی و ارزش‌های فرهنگی ما فاصله بسیاری دارند.

وی بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی در اجرای راهبردهای مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: متأسفانه شتاب نرخ آسیب‌های اجتماعی جامعه را در وضعیت هشدار قرار داده است.

معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: در حال حاضر بررسی آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور در سطح کلان، میانه و خرد با محوریت توجه به آموزه‌های دینی صورت می‌گیرد.

محبوبی با تأکید بر اینکه نتایج برخی از آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان مشخص می‌شود یادآور شد: به‌ عنوان‌ مثال ایجاد محدودیت‌های غیراصولی برای دختران و بانوان ممکن است سبب ایجاد افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد شود که این امر علاوه بر پیگیری در سطح کلان باید از طریق دستگاه‌های مختلف در سطح میانه موردبررسی قرارگرفته و برای کاهش آن تلاش شود.

وی به افزایش دو برابری اعتیاد زنان در کشور از سال 92 تا 94 اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه کمتر از پنج درصد از جامعه معتاد کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اما برای رفع این معضل قبل از اینکه از مرحله هشدار به مرحله اخطار برسد، باید به‌صورت ویژه تلاش شود.

مشاور وزیر کشور با اشاره به نظرسنجی انجام‌ شده از مردم مبنی بر میزان رضایت آن‌ها از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها و مسؤولان دولتی در سال 83 و 93 بیان کرد: میزان رضایت مردم در این بخش در سال 93 نسبت به 83 بیشتر بوده که این امر نشان‌دهنده توجه بیشتر مسؤولان به اجرای بهتر وظایف است.

محبوبی با اشاره به اینکه نمی‌توان تنها از طریق اجرای مناسک دینی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسنده کرد گفت: متأسفانه موضوعات اخلاقی و اعتقادی در کشور ما کمرنگ شده که این امر می‌تواند عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

وی به اهمیت تشکیل خانه مهر در خراسان رضوی تأکید کرد و افزود: فعالیت این خانه‌ها می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در همه استان‌ها به‌ویژه خراسان رضوی باشد و اعتبارات مربوطه از طریق ریاست جمهوری در بودجه امسال لحاظ شده که قرار است به‌صورت صد در صد از هفته آینده به سازمان‌ها و ادارات هر استان تخصیص پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار