تایید طرح خطرپذیری استان اصفهان

تابناک: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح جامع خطرپذیری این استان به تایید سازمان مدیریت بحران کشور رسید.
کد خبر: ۳۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا منصور شیشه فروش روز سه شنبه در حاشیه اولین همایش ملی فضای سبز کم آب در دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح یک سال قبل توسط دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی در بخش های مختلف تهیه شد.

وی افزود: طرح جامع خطرپذیری به صورت ویژه مخاطرات طبیعی از جمله سیل، زلزله، آلودگی هوا و گرد و غبار که احتمال وقوع آن در استان اصفهان می رود را مورد بررسی قرار می دهد.

شیشه فروش با اشاره به رصد 20 نوع حادثه طبیعی با احتمال وقوع در سطح استان تاکید کرد: الگوهای مدیریت بحران کشور در این طرح لحاظ و برای برنامه ریزی تحویل کارگروه های تخصصی شده است.

وی شناسایی مخاطرات طبیعی، درصد آسیب پذیری، ارزیابی خطرپذیری و اقدامات لازم برای پیشگیری از رخداد را از جمله موارد لحاظ شده در طرح جامع خطرپذیری استان اصفهان برای تعیین اعتبارات لازم کارشناسی شده برشمرد و افزود: بسته شهرستانی این طرح نیز برای 23 شهرستان استان اصفهان تهیه و تحویل سازمان مدیریت بحران شده است.

وی گفت: برای نخستین بار نقشه های خطرپذیری برای هر منطقه براساس این طرح تعریف و وظایف دستگاه ها تعیین و مقرر شده دستگاه های اجرایی مربوطه اعتباراتی در زمینه پیشگیری از مخاطرات در نظر بگیرند.

اولین همایش ملی فضای سبز کم آب با حضور یکصد نفر شهرداران کشور و اساتید برجسته این حوزه در سالن فیض دانشگاه کاشان به مدت دو روز در حال برگزاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار