به گزارش تابناک رضوی، بحران در موسسه مالی و اعتباری میزان همچنان پابرجاست، این در حالی است که این موسسه به تبلیغات شهری روی آورده است.
بیش از 4 ماه از آغاز بحران کمبود نقدینگی در موسسه مالی و اعتباری میزان می گذرد و مسئولان استانی و کشوری همچنان سیاست سکوت را پیشه کرده اند.
همانطور که در عکس مشاهده می کنید این در حالی است که هر از چند گاهی در گوشه ای از شهر بیلبوردهای بسیار بزرگی از این موسسه مالی و اعتباری اکران می شود و مشخص نیست هدف از این تبلیغات محیطی مسئولان میزان چیست؟
آیا این موسسه با این بیلبوردهای عظیم که یک نمونه از آن به تازگی در میدان نمایشگاه مشهد به نمایش عموم گذاشته شده و معلوم نیست که با وجود بحران نقدینگی این موسسه ، با صرف هزینه کم یا زیاد چگونه و چرا اکران شده است و چه خدمتی از خدمات خود را تبلیغات می کند؟ بحران بی پولی را به رخ می کشد ؟
آیا هدف از تبلیغات چیزی جز جمع آوری سپرده های شهروندان است؟
حال اگر یک شهروند (مثلا روستایی) بی خبر از همه جا در حالی که دسترسی به رسانه ها و اخبار مربوط به بحران این موسسه نداشته و با این تبلیغ ، پول های خود و بلکه هستیاش را در آن سپرده گذاری کند چیزی جز به منزله سقوط در دام و خام این موسسه شدن به نظر می رسد؟
در این بیلبورد بزرگ مسئولان موسسه مالی و اعتباری میزان ، خبر از "تلاش امروز و سربلندی فرداداده اند و مشخص نیست این فردای سربلند کی قرار است از راه برسد و دست از سر سپرده گذاران بخت برگشته بردارد!؟
در این 4 ماه چه بسیار سپرده گذارانی که دچار ضررهای مالی شدید بدلیل نیاز به پول خود و عدم پرداخت توسط این موسسه شده اند و هیچ کدام از مسئولان استانی نیز آنگونه که باید پاسخ در خوری به سپرده گذران نمی دهند.
این در حالی است که در ماه گذشته حتی اخباری مبنی بر قصد به خودسوزی بوسیله بنزین یکی از سپرده گذران این موسسه در یکی از شعب منتشر شد و انتظار می رفت مسئولان اجرایی هم همتی بیشتر به خرج داده و به این قضیه ورود پیدا کنند.
مسئولان اینگونه از بحران در این موسسه مالی و اعتباری شانه خالی می کنند و اعلام می کنند که این موسسه مجوز لازم را از بانک مرکزی دریافت نکرده و شهروندان نباید در آن سپرده گذاری می کردند.
نیت مسئولان موسسه میزان از بابت انجام تبلیغات محیطی کم اثر برای اگاهی بخشی مخاطب است یا با پول شهروندان و جذب سپرده جدید قرار است برای خروج از بحران طرحی نو درانداخته شود (چون از تبلیغات موسسات چیزی جز جذب سپرده به ذهن نمی رسد) اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که مسئولان شهرداری که مجری تبلیغات محیطی هستند از خود نمی پرسند که چرا باید تبلیغ این موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز را در شهر اکران کنند؟
مگر نه این است که مسئولان بانک مرکزی و استانداری بارها نسبت به غیر مجاز بودن این موسسه هشدار داده اند پس چرا باید یک سازمان دیگر دقیقا بر عکس نهاد بالا دستی موسسات مالی و اعتباری (بانک مرکزی) اقدام به تبلیغات و اکران بیلبورد این موسسه کند؟
واقعا کدام نهاد باید پول سپرده گذاران را بازگرداند؟
دادستان مشهد، استانداری خراسان رضوی، مسئولان موسسه میزان، بانک مرکزی، دفتر رئیس جمهوری، دادستان کل، مجلس شورای اسلامی، شهرداری مشهد؟و یا شاید سپرده گذاران؟
اگر زحمتتان نمی شود همتی نمایید! مسئولان عزیز ...