سوابق تلخ و شیرین قمی‌ها در لیگ مناطق

در قم لیگ امید برگزار نمی‌شود در نتیجه قهرمانی وجود ندارد و هیچ تیمی روی این رده سنی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. به عبارت دیگر رده سنی امید در فوتبال قم یک رده مرده است. علاوه بر رده سنی امید، قم در سال‌های گذشته در رده نونهالان حضوری جسته و گریخته داشته است.
کد خبر: ۳۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 28 January 2017
به گزارش تابناک قم، برای بررسی عملکرد نمایندگان قم در لیگ مناطق سری به 5 سال گذشته می‌زنیم. بهترین عملکرد ممکن برای نمایندگان قم در لیگ مناطق به تیمی به نام افشید برمی‌گردد که در سال 92 در این مسابقه‌ها موفق شد در رده نوجوانان به لیگ برتر صعود کند. آن‌ها با میزبانی در هر 2 مرحله اول و دوم، راه صعود را هموار کردند و به موفقیتی کم‌نظیر رسیدند اما سرانجام آن‌ها عجیب بود.

فصل بعد در حالی که قرار بود افشید وارد لیگ برتر نوجوانان شود امتیاز این تیم به تیم صبای قم واگذار شد زیرا صبا درست در همان سال از لیگ برتر سقوط کرده بود و باید در دسته مناطق حضور می‌یافت اما افشید امتیاز خود را تقدیم صبا کرد. نکته جالب این که امروز دیگر تیمی با نام افشید وجود ندارد! جالب‌تر این است که قم در 5 سال گذشته هیچ تیمی در لیگ امید در این سطح نداشته است که البته علت آن واضح است.

در قم لیگ امید برگزار نمی‌شود در نتیجه قهرمانی وجود ندارد و هیچ تیمی روی این رده سنی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. به عبارت دیگر رده سنی امید در فوتبال قم یک رده مرده است. علاوه بر رده سنی امید، قم در سال‌های گذشته در رده نونهالان حضوری جسته و گریخته داشته است.

در سال 93، 2 تیم از قم به نام‌های صبا و سیاه‌جامگان در لیگ نونهالان حضور داشتند که هر 2 تیم هم از دور اول صعود کردند اما در سال 94 هیچ تیمی از قم در مسابقه‌های این رده سنی حاضر نبوده است. وضعیت، پیش از سال 93 نیز به همین منوال بوده است. باشگاه‌های فوتبال در قم، برای حضور در لیگ مناطق علاقه خاصی به رده‌های جوانان و نوجوانان دارند و قم هر سال در این مسابقه‌ها یک یا 2 تیم داشته است.

در بهار 91 عقاب پردیسان نماینده قم در مرحله نهایی نوجوانان کشور در آخرین بازی در بندرعباس 2 بر یک برابر آلومینیوم المهدی هرمزگان شکست خورد و در یک قدمی صعود به لیگ برتر نوجوانان، از رسیدن به این سطح باز ماند.

در بهار 95 سیاه‌جامگان در همین رده سنی در مرحله نهایی در قائم‌شهر به مصاف حریفان رفت اما در آخرین گام‌ها کم آورد. شرایط این تیم از نظر مالی به قدری بد بود که سیاه‌جامگان در روزهای پایانی برای تغذیه بازیکنانش پول کافی نداشت و برای بازگشت به قم از نظر مالی دچار مشکل شده بود. در رده سنی جوانان نیز، نزدیک‌ترین گام به صعود به لیگ دسته اول کشور مربوط به سال 92 بود.

تیم فوتبال اتحاد در آن سال در مرحله دوم در قم میزبان بود و صعود را در یک قدمی خود می‌دید اما در آخرین مسابقه برابر خونه‌به‌خونه بابل در شرایطی که برای صعود به پیروزی نیاز داشت به تساوی 2 بر 2 بسنده کرد و بازیکنان خونه‌به‌خونه در قم نماز شکر خواندند.

عقاب نیز یک بار دیگر تا یک قدمی صعود پیش رفت و این بار در گرگان در صعود ناکام شد. نقطه اشتراک تیم‌های قمی در ناکامی در مرحله دوم ته کشیدن منابع مالی است. جایی که دیگر پول زیادی برای کار اصولی وجود ندارد و باید از سر و ته کار زد تا تیم بتواند به کار خود ادامه دهد.

آیا داستان ناکامی تیم‌های قمی در لیگ مناطق امسال نیز ادامه خواهد داشت؟ در پاسخ به این سؤال نمی‌توانیم چندان خوش‌بین باشیم. مشکلات مالی از هر زمان دیگری بیشتر است و شاید صعودی همیشگی از دور اول و ناکامی در دور دوم در انتظار همه نمایندگان قم باشد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار