معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افشا کرد:

فیلترینگ و سانسور موسیقی‌های انقلاب در صداوسیما

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به علل تضعیف موسیقی انقلابی، گفت: یکی از مهمترین عوامل این تضعیف، طی سال‌ها صداوسیما بود که با اعمال فیلترینگ و سانسور موسیقی‌های انقلاب، سبب به وجود آمدن این مشکل شد.
کد خبر: ۳۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 06 February 2017
وحید جلیلی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره نواهای ضد استکباری در گفت‌گو با خبرنگار تابناک رضوی بیان کرد: صداوسیما با اتخاذ سیاست‌های غلط و نادرست سبب ضربه خوردن موسیقی انقلابی شده است و متاسفانه مفاهیم انقلابی، آرمانی و دینی را از نواها و موسیقی فیلتر کرده است.
 
 
فیلترینگ و سانسور موسیقی‌های انقلاب در صداوسیما 
 
 
وی افزود: باید برای رفع مشکل فیلتر مفاهیم فاخر انقلابی که در ۲۰ سال اخیر به شدت در برخی از رسانه‌ها دیده می‌شود، تلاش بیشتری صورت پذیرد و باید در این زمینه موسیقی فاخر انقلاب را احیاء کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برپایی جشنواره «نواهای ضد استکباری» توسط شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی انقلابی، بخش بسیار جدی و موثری را به ویژه در دهه ۶۰ با حضور ده‌ها و صدها نفر از جوانان و نوجوانان کشور داشتیم که مفاهیم و آرمان‌های عمیق انقلاب را به بهترین شکل ممکن انتقال می‌دادند؛ در دو سال اخیر سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بر بازآفرینی تجارب موفق انقلابی استوار بوده است و یکی از بهترین عرصه‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، بخش سرود و نواهای انقلابی و ضد استکباری است.
جلیلی گفت تاثیرات انقلاب را در نسل‌های پس از انقلاب آشکار و ملموس دانست و گفت: شور و اشتیاق جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را در این جشنواره و با همین نواها می‌توانیم به وضوح ببینیم؛ البته باید گفت که ظرفیت‌های فرهنگی انقلاب صدها برابر آن چیزی است که امروز از آن بهره گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار