محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدمهدی حیدریان را به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری منصوب کرد.
کد خبر: ۳۹۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 07 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، در حکم سیدرضا صالحی امیری که روز سه شنبه انتشار یافته، خطاب به حیدریان آمده است: نظربه تعهد و تجربیات ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب می شوید.
در بخش دیگری از این حکم آمده است: انتظار دارد ضمن بهره گیری از همه ظرفیت های موجود و تعامل و گفت و گو با نیروهای کارآمد و موثر در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران اسلامی، در راستای افزایش انسجام در تولیدات دیداری و شنیداری و ایجاد فرصت های جدید برای حضور فعال در جشنواره های بین المللی، تحول در فرآیند برگزاری جشنواره های ملی، توجه به تولیدات متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مسایل اجتماعی جامعه ایران و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی کوشا باشید.

** حیدریان در یک نگاه
محمدمهدی حیدریان متولد سال ۱۳۴۰ و داری لیسانس مهندسی طراحی جامدات از دانشگاه خواجه نصیر طوسی است. 
وی دوره‌های عمومی و تخصصی فیلمسازی و فیلمبرداری حرفه‌ای سینما را نیز طی کرده است.
از جمله سوابق اجرایی حیدریان می‌توان به مدیرکل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 11 سال، مدیرعامل سیما فیلم، مدیر شبکه جهانی جام جم، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری، رئیس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر و معاون ریاست فرهنگستان هنر بوده است.
وی همچنین به عنوان مشاور در کنار مدیرانی چون، رئیس سازمان صدا وسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس رادیو فعالیت کرده است.
عضویت در بیش از 12 نهاد و سازمان فرهنگی و هنری ازجمله رئیس هیأت امنای انجمن سینمای جوانان، رئیس هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی، عضو شورای ارزشیابی مشاغل هنری، عضو شورای فرهنگ و صنعت وزارت صنایع و معادن، عضو شورایعالی معماری و شهرسازی، عضو هیأت امنا مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی، عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا و هیأت مدیر مؤسسه توسعه فرهنگ و هنر، عضو هیأت امنا صندوق حمایت از هنرمندان، عضو شورای برنامه‌ریزی و طرح و برنامه کودک و نوجوان صدا و سیما، عضو هیأت مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، عضو شورای فرهنگ و هنر سازمان زیباسازی شهرداری تهران و عضو هیأت امناء موزه ملی قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های محمدمهدی حیدریان است.
از وی همچنین مقالات و آثاری چون؛ جهانی شدن (نشریه سروش)، مدیریت فرهنگی (خردنامه همشهری)، تولید چندین فیلم مستند جنگی و پخش از تلویزیون در سال 1360، تولید چندین فیلم مستند از جهاد سازندگی پخش از تلویزیون در سال 1359 و 1360 و تولید فیلم بلند (60 دقیقه‌ای) اصحاب فیل در موضوع حادثه طبس (پخش از تلویزیون در سال 1360) منتشر و پخش شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این حجت‌الله ایوبی در چهارم شهریور 1392 با حکم علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت رئیس سازمان سینمایی این وزارتخانه منصوب شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار