جشنواره اقوام ایرانی درشهریار

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره اقوام ایرانی بمناسبت روز صنایع دستی شامگاه دوشنبه با حضور اقوام مختلف از سراسر کشور در بلوار شهید مسعود درخشان شهرستان شهریار برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 09 June 2015
به گزارش ایرنا رییس صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان شهریار در این مراسم گفت: در این جشنواره قوم های کرد، آذربایجان ، بختیاری ، سیستان و بلوچستان ، لرستان ، کرمانج و ایل قشقایی حضور دارند و توانمندی های فرهنگی و هنری خود را به مدت 11 روز در این محل معرفی خواهند کرد.

فرشید ستایش راد افزود: این جشنواره شامل دو بخش فرهنگی و هنری همراه با اجرای نواهای موسیقی محلی و سنتی، بازیهای بومی و محلی است که در بخش هنری و سنتی توانمندیهای هنرمندان در زمینه های نقاشی، معرق ، صنایع چوب ، گلیم بافی ، ترمه دوزی ، منبت کاری ، فرش بافی ، گلدوزی و سایر زمینه ها در 80 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: در این جشنواره استانهای تهران ، کردستان ، آذربایجانهای غربی و شرقی ، اردبیل ، گیلان ، لرستان ، خوزستان ، استان فارس ، ایل قشقایی ، کرمانشاه ، اصفهان ، قزوین و سیستان و بلوچستان ، چهار محال و بختیاری ، خراسان شمالی و جنوبی ، گلستان در مجموع 18 استان کشور شرکت دارند و توانمندیهای هنری و صنایع دستی انواع شیرینی های سنتی را برای عموم به نمایش گذاشته و عرضه می کنند.

ستایش راد افزود: جشنواره اقوام ایرانی از 18 خرداد لغایت 29 خرداد ماه 1394 از ساعت 18 الی 24در شهرستان شهریار از توابع استان تهران پذیرای علاقمندان است.

وی افزود: در این جشنواره همه روزه انواع موسیقی های سنتی اقوام توسط هنرمندان استانها اجرا می شود و در برگزاری آن فرمانداری شهریار، اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، نیروی انتظامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهریار همکاری کرده اند.

در آیین گشایش نخستین جشنواره اقوام ایرانی معاون برنامه ریزی فرماندار ، شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر شهریار ، امام جمعه موقت شهریار ، رؤسای ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و برنامه های مختلف فرهنگی و موسیقی سنتی برگزار شد.

20 خرداد در تقویم ملی کشور به عنوان روز صنایع دستی ثبت شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار