25 درصد مدارس تهران فرسوده‌اند/1000 فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به وجود حدود 1000 فضای آموزشی مدارس در سطح استان اظهار کرد: وضعیت این مدارس به هنگام بروز احتمالی زلزله و حوادث احتمالی غیرمترقبه نگران‌کننده است.
کد خبر: ۵۱۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 02 November 2017
داریوش ورناصری با بیان اینکه در استان تهران نزدیک به دو میلیون 100 هزار دانش‌آموز داریم اظهار کرد: 6000 فضای آموزشی، پرورشی در تهران وجود دارد که نزدیک به 5000 مورد از آنها فضای آموزشی است.

وی افزود: به طور کلی می‌توان گفت تقریبا 75 درصد مدارس ما در سطح استان از ایمنی مناسب برخوردارند و 25 درصد باقیمانده ایمنی لازم را ندارند که عمدتا فرسوده هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه عمده این مدارس در حاشیه جنوبی تهران اعم از منطقه 12، 11، 9، 15 و 19 قرار دارند، گفت: همچنین در شهرستان‌های با قدمت بالا چون شهریار، ملارد و شهرری نیز مدارس فرسوده داریم. در مجموع می‌توان گفت: نزدیک به 1000 فضای آموزشی در تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

ورناصری ادامه داد: البته همه مدارس در حال حاضر در حال استفاده هستند و دانش‌آموز در آنها حضور دارند. در شرایط معمولی جای نگرانی برای استفاده از این فضاها وجود ندارد، اما دغدغه ما برای وقوع احتمالی زلزله و حوادث غیرمترقبه است. وضعیت مدارس به هنگام بروز این حوادث نگران‌کننده خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار