الگوگیری برخی سیاسی‌یون از کشورهای غربی

امام جمعه مشهد گفت: برخی از جریانات سیاسی کشور به دنبال الگوگیری از کشورهای غربی هستند.
کد خبر: ۵۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸ 28 June 2015
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه تفسیر سوره قرآن با اشاره به آیه سوم سوره محمد(ص) گمراهی در اعمال برای کافران و قدرت اندیشه برای مسلمانان را از نتیجه اعمال آنها دانست و اظهار کرد: انسان‌ها به طور معمول تابع گرایش‌های نفسانی و زندگی مادی خود هستند که اکثریت آن نیز در جوامع و جریان‌های کفر و خودکامه دیده می‌شود.

وی افزود: اینکه در ظاهر جریان‌های کفر در خارج از کشور در بستری از زندگی متکامل به سر برده اما جریان‌های دین‌مدار در یک وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند به دلیل ایمان و کفر نیست بلکه به طور طبیعی هر جا اکثریت مردم باشند توسعه معیشت مادی نیز در آنجا خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستگاه خدا دستگاه رانت‌خواری نیست، تصریح کرد: تمام انسان‌ها آفریده خدا هستند اما عده‌ای مسیر باطل را پیروی کرده و در نتیجه گمراه می‌شوند و عده‌ای نیز مسیر حق را انتخاب می‌کنند که به کمال و پیروزی دست می‌یابند در نتیجه خداوند برای هیچ شخص و گروهی امتیاز خاصی قائل نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اعمال انسان تابع فکر و اندیشه او و مبتنی بر دو اصل بینش و خواستن است، افزود: در مقایسه کافر و مومن باید بگویم که کفار در بینش خود مشکل دارند چون همه امور را به طور مستقل در خود می‌بینند و به ماورای آن توجهی ندارد و در خواستن نیز تابع نفس خود است.

وی یادآور شد: مومن در هر امری قدرت، اراده و معیشت و تدبیر الی حاکم بر آن را می‌بیند و هر چیزی را که در حقیقت خدای مومن بخواهد طلب می‌کند.

امام جمعه مشهد علت سردرگمی کافران را بودن در حوزه شیطان دانست و گفت: شیطان هم در دنیا و هم در آخرت دشمن بشر است چرا که شیطان اعمالی را زینت می‌دهد که خواسته نفس انسان بوده و نتیجه آن بدبختی و شقاوت دنیا و آخرت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بهترین تفسیر قرآن در خود این کتاب آسمانی آمده است، اظهار کرد: خداوند به تفسیر حق و باطل در آیه 68 سوره حشر پرداخته و حق را خدا معرفی کرده به این معنا که هر کس پیرو غیر خدا باشد کافر و نتیجه آن گمراهی بوده و در مقابل هر کسی که پیرو خداوند است به قدرت اندیشه دست می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی الهی است و ما حزب‌الهی هستیم، گفت: بزرگترین مشکلی که در ارتباط با برخی از جریانات سیاسی کشور وجود دارد این است که آنها در ارزیابی و اندیشه خود مسائل مختلف سیاسی و مدیریت اجتماعی کشور را در کنار یک کشور خارجی قرا می‌دهند و با ساز و کارهای آن مقایسه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حقیقت این افراد فراموش کرده‌اند که این نظام و انقلاب برای چه به وجود آمده و چه خون‌هایی در این راه ریخته شده است و این شهدا در راه خدا جان خود را از دست داده‌اند و اگر بنا باشد ما از این حقیقت جدا شویم دچار گمراهی می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: باید توجه داشت اگر چه این موضوع تنها اختلاف فکری و افکار سیاسی بوده و این افراد خائن نیستند اما این فراموشی ابتدای انحراف و بدبختی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار