قرآن کریم در جامعه اسلامی مهجور است

کد خبر: ۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 04 July 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه قرآن کریم در جامعه اسلامی مهجوراست، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای انس با این کتاب آسمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی شامگاه چهارشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: انس با قرآن کریم باید ابتدا در کانون خانواده ها شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: والدین نقش اساسی درترویج فرهنگ قرآنی دارند که متاسفانه این نقش در خانواده ها مقداری ضعیف شده است .

مسعودی گفت: نباید تلاوت قرآن فقط به عزاداری های ختم شود بلکه این کتاب انسان ساز باید در تمام لحظات مانوس زندگی انسان ها شود.

وی بیان داشت: هر آنچه در امور زندگی و اجتماعی نیاز داریم درقرآن نهفته است و اگر با قرآن مانوس شویم همه نیازهای ما در همه موارد برطرف می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه قرآن وعترت دراین استان، گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها می تواند گام موثری برای تشویق و ترغیب فعالیت های موسسات قرآنی فرهنگی و دستگاه های متولی امور قرآنی باشد.

وی ادامه داد: موسسات فرهنگی و دستگاه ها با شرکت دراین گونه نمایشگاه ها می توانند استعدادهای نمایشگاهی را دراین حوزه شکوفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به فضای کوچک و امکانات محدود نمایشگاهی در استان البرز گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای استان این فضای نمایشگاهی پاسخگوی نیاز البرزنیست.

ی افزود: استان البرز دارای ظرفیت بالایی در حوزه قرآنی است و بایستی فعالیت های قرآنی درآن به سمتی پیش رود تا البرز به یک استان قرآنی تبدیل شود.

چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز از روز یکشنبه هفته جاری در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مدت یک هفته دایر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار