امام جمعه اراک بر اشاعه آموزه های قرآنی در جامعه تاکید کرد

تابناک : امام جمعه اراک در حاشیه آیین کتابت قرآن کریم در فرهنگسرای آیینه بر لزوم اشاعه اموزه های قرانی در ابعاد مختلف زندگی مردم و تبدیل راهبردهای کتاب وحی به گفتمان غالب در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 13 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ،آیت ا... قربانعلی دری نجف آبادی در حاشیه آیین کتابت قرآن کریم در فرهنگسرای آیینه گفت: پیروی از آموزه های قرآنی و قرار دادن این کتاب آسمانی به عنوان محور سازندگی اخلاقی موضوعی است که می تواند آسیب ها و مشکلات موجود را برطرف کرده و آرامش، سعادت و نیک بختی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی فرصتی استثنایی است تا فرهنگ قرآنی به بهترین شکل در کالبد رفتاری و فرهنگی جامعه اشاعه یافته و نهادینه شود.

بابک کاظمی مدیر فرهنگ سرای آیینه اراک آیین کتابت نورانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان را با هدف همدلی و همزبانی و ایجاد انگیزه در هنرمندان فعال این حوزه برشمرد و گفت : ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت ارتباط میان رشته های هنری با مفاهیم دینی و قرآنی و تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری با مضامین اسلامی و قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این آیین بود.

وی ادامه داد: در این آیین آیات وحی در زمینه عفاف و حجاب به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، نماز، دعا و نیایش و درس های اخلاقی که در قرآن کریم وجود دارد توسط هنرمندان خوش نویس استان مرکزی کتابت می شود.

شرکت کنندگان در این محفل معنوی خوشنویسی آیات وحی را با سبک های نستعلیق ، نسخ، شکسته، ثلث و سیاه مشق انجام دادند.

یکصد نفر از خوشنویسان استان مرکزی عصر امروز با حضور در فرهنگسرای آیینه اراک آیات قران کریم را با خط خوش کتابت کردند.

هم اکنون 600 هنرمند به صورت سازماندهی شده زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران در استان مرکزی فعالیت می کنند

درپایان این مراسم از هنرمندان آیین با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار