وزیر کشور:

در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم

وزیر کشور گفت: هیچ کشته‌ای در اعتراضات خرمشهر وجود نداشته است؛ یک زخمی بوده که به بیمارستان منتقل شده است.
کد خبر: ۶۲۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 01 July 2018

عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این پرسش که چند نفر در اعتراضات شهر خرمشهر کشته شدند؟ اظهار کرد: چند نفر کشته شده نیست، تیراندازی بوده و یک زخمی به بیمارستان رفته است .

وی در این باره افزود: موضوع امنیت اصل است. اصلی ترین وظیفه وزارت کشور برقراری امنیت است. مجوزها اگر پاسخ گو باشند و امنیت را برقرار کنند با اعتراضات مشکلی نداریم. وقتی اعتراضاتی به کف خیابان می‌رسند، افرادی پیدا می‌شوند که هیجانی می‌شوند و افرادی هستند که سوءاستفاده می‌کنند. اقداماتی می‌کنند و موجب خدشه دار شدن امنیت و انتظامات می‌شوند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در این صورت نیروهای انتظامی وظایفی دارند که اگر به وظایفشان پاسخ ندهند، امنیت و انتظام دچار خدشه می‌شود. تلاش ما در این است که هر چه زودتراین اعتراضات را با خویشتن‌داری نیروی انتظامی و همکاری مسئولان به پایان برسانیم. اما اگر خلاف این باشد قوه قضاییه و نیرو‌های انتظامی وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی همچنین در ادامه افزود: از سال 71 طرح غدیر برای آبرسانی به خرمشهر مطرح شد یعنی 25 سال این طرح در دست اجرا بود که دولت در سه سال گذشته این موضوع را اولویت اول خود قرار داد و 15 تیر این طرح به نتیجه می‌رسد. پیمانکار طرح هم سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء است که در این زمینه خیلی تلاش کرد و هنوز خیلی از مطالبات خود را دریافت نکرده اما شاهد برخی تحریک‌ها در خرمشهر بودیم، چرا در پنج روز مانده به افتتاح طرح این اعتراضات انجام می‌شود؟ به این دلیل که مردم اقناع نشدند؛ که اینجا رسانه‌ها باید نقش ملی خود را برای اقناع مردم به کار بگیرند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار