بارش باران طی امروز و فردا در نیمه شمالی/ خیزش گردوخاک در جنوب غرب و استان های مرکزی کشور

کد خبر: ۶۵۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 26 September 2018

آب و هواامروز با افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهش وزش باد شدید موقتی را در شمال شرق و شرق کشور شاهد بودیم که این مساله برای فردا چهارشنبه در غرب سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی در بعضی از ساعات رخ خواهد داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین تحلیل‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز گذشته با عبور موجی از شمال کشور، در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بتدریج در شمال شرق، آسمانی ابری، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ داد.

در همین خصوص امروز سه شنبه هم با افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهش وزش باد شدید موقتی را در شمال شرق و شرق کشور شاهد بودیم که این مساله برای فردا چهارشنبه در غرب سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی و شرقی در بعضی از ساعات رخ خواهد داد.

براساس گزارش‌ها و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از اواخر فردا (چهارشنبه) و طی روز پنجشنبه در سواحل استان گیلان وغرب مازندران ارتفاع موج به حدود ۲ تا ۳ متر می رسد. در همین خصوص به هموطنان عزیز توصیه می شود؛ تمهیدات لازم برای تردد شناورهای کوچک به عمل آورده و از توقف در ساحل دریا خودداری نمایند.

امروز همچنین کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شد و برای فردا انتظار می رود شاهد بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد را در هرمزگان، جنوب کرمان و قسمت های مرکزی سیستان و بلوچستان، شاهد باشیم.

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بود.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان و یزد در کنار جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی شاهد بادهای شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهند بود.

از اواخر چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود و طی همین مدت از امروز تا فردا تنگه هرمز هم انتظار می‌رود مواج باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار