سرشمای گونه های جانوری درآبدانان

مسوول اداره حفاظت محیط زیست آبدانان از افزایش آمار گونه های جانوری قوچ و میش وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت: سرشماری گونه جانوری در زیستگاه های طبیعی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 30 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،احمد ایمانی گفت: سر شماری سالانه پستانداران منطقه حفاظت شده دینارکوه با مشارکت سه گروه از کارشناسان محیط زیست آغاز و تا تعیین میزان و ثبت همه گونه ها ادامه دارد.

وی ثبت گونه های مختلف پستانداران و وحوش برای حفاظت از این سرمایه های ملی را یک ضرورت دانست و افزود: روش سرشماری به صورت گشت های پیاده در شبانه روز و در مسیرهای معین و با استفاده از مشاهدات عینی، اطلاعات کوهنوردان، عشایر، آثار و رد پا و همچنین سرگین و صدای پستانداران انجام می شود.

مسوول اداره حفاظت محیط زیست آبدانان تاکید کرد: براساس بررسی ها، شواهد و مشاهدات مستند، آمار قوچ و میش کوهی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

ایمانی تعداد قوچ و میش شناسایی شده در زیستگاه های شهرستان را 17 راس اعلام کرد و گفت: مراقبت های مستمر محیط بانان، مشارکت مردم، آموزش های عمومی و شرایط مناسب زیستگاه های دینارکوه و کبیرکوه مهمترین عامل افزایش این گونه نادر و با ارزش است.

وی پدیده خشکسالی و شکار غیر قانونی را مهمترین تهدید حیات وحش دانست و یادآور شد: پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای، کفتار راهرا، گرگ، روباه، شغال، خدنگ، سمور، سنجاب ایرانی، سمور سنگی، سمور جنگلی، خارپشت، خرگوش، گراز، کل و بز و قوچ و میش وحشی پستاندارانی هستند که در زیستگاه های این شهرستان زندگی می کنند.

ایمانی از گردشگران و عشایر منطقه خواست هنگام استفاده از فضای کوهستان، برای حیات وحش که زینت طبیعت هستند ایجاد مزاحمت نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار