شهرداری درصدد توزیع یکنواخت خدمات به شهروندان

شهردار ملایر گفت: یکی از اهداف شهرداری ملایر توزیع یکنواخت خدمات به شهروندان است به همین منظور با اعتبار بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پروژه نصب تنه‌های نورانی به تعداد ۸ عدد در میدان کشاورز انجام گرفته است. 
کد خبر: ۷۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 18 January 2019
حسین بابائی گفت: مشاهده می‌شود بخشی از معابر عمومی بخصوص پیاده رو‌های هسته مرکزی شهر که ‏در مسیر تعریض بوده و توسط شهرداری از محل عوارض عمومی خریداری و آزاد سازی شده، توسط تعدادی از کسبه و بانک‌ها اشغال و از دسترس عموم خارج می‌شود. ‏ 

به گزارش ایسنا، بابائی افزود: این معابر جزء اموال عمومی شهرداری بوده و باید برای ‏استفاده عموم شهروندان آماده سازی شود، بنابراین شهرداری ملایر حسب دستور دادستان عمومی ‏و انقلاب شهرستان در نظر دارد طی برنامه‌ای کوتاه مدت نسبت به آزادسازی پیاده رو‌های ‏‏مذکور اقدام کند. 

وی اظهارکرد: بر این اساس موضوع طی مکاتبه‌ای به کلیه بانک‌هایی که از پیاده‌رو‌ها به ‏عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند اعلام و قرار شد ظرف مدت یک هفته تمهیدات لازم جهت بهره ‏برداری عمومی از پیاده‌رو‌های موصوف را فراهم آورند و در صورت عدم اقدام به موقع، طی ‏هماهنگی به عمل آمده با فرماندهی پلیس راهور شهرستان، ضمن اعمال جریمه خودرو‌های ‏موصوف، نسبت به انتقال آن‌ها به پارکینگ‌های مجاز اقدام شود. ‏ 

شهردار ملایر اظهارکرد: پرونده کلیه کسبه‌ای که از پیاده‌رو‌ها و معابر عمومی استفاده اختصاصی می ‏کنند، قبلاً در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در دست بررسی بوده و آرای ‏صادره برای متخلفین به مرور اجرا می‌شود. 

بابائی در ادامه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۲ مورد تملک و تعریض در نقاط مختلف شهر توسط اداره املاک و مستغلات شهرداری ملایر انجام گرفته که موجب سهولت در تردد خودرو‌ها و شهروندان به ویژه ساکنین این مناطق شده است. 

شهردار ملایر به برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر کارشناسان رسمی دادگستری با اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ‏ملایر اشاره کرد و افزود: مقرر شد ‏هماهنگی در خصوص تفسیر اصول سه گانه و ضوابط شهرسازی بین کارشناسان انجام شود. 

وی به نصب پایه چراغ تزئینی در میدان کشاورز اشاره و اظهارکرد: با هدف توزیع یکسان خدمات به شهروندان در سطح شهر بخصوص مناطق حاشیه و کمتر توسعه یافته، تنه‌های نورانی تزئینی در میدان کشاورز نصب شد. 

شهردار ملایر افزود: یکی از اهداف شهرداری ملایر توزیع یکنواخت خدمات به شهروندان است به همین منظور با اعتبار بالغ بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پروژه نصب تنه‌های نورانی به تعداد ۸ عدد در میدان کشاورز انجام گرفته است. 

بابایی گفت: برای انجام این کار بیش از ۹۰ متر حفاری و لوله گذاری وبیش از یکصد متر کابل کشی شده، عملیات حفاری و نصب فونداسیون و تنه نورانی به صورت کامل توسط پرسنل واحد برق شهرداری ملایر انجام شد. 

شهردار ملایر یادآورشد: به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه و وجود بریدگی‌های متعدد و با فاصله کم و وجود گره‌های ترافیکی و بروز سوانح رانندگی در بلوار قائم مقام بریدگی‌های آن اصلاح و ساماندهی شد. 

بابائی افزود: برابر مصوبه شورای ترافیک شهرستان بریدگی‌های جدیدی احداث و برهمین اساس بریدگی روبروی خیابان شهید قندی مسدود و بریدگی جدیدی با فاصله بیشتر از بریدگی فعلی احداث شد. 

وی با اشاره به اینکه همچنین بریدگی غیر استاندارد روبروی خیابان محمدی بسته و بریدگی جدیدی در بالاتر احداث شد، از نصب علائم افقی و عمودی ترافیکی در محل بریدگی‌ها جهت ایمن سازی این نقاط خبر داد و اظهار امیدواری کرد با انجام این کار شاهد کاهش سوانح رانندگی در این بلوار باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار