در نشست با نماینده ولی فقیه در البرز مطرح

گلایه های خبرنگاران از مدیران البرزی در روز خبرنگار

متاسفانه بودجه های فرهنگی به صورتی هزینه می شود که صحیح نیست. به عنوان نمونه در شب های ماه رمضان برای مجلسی که تنها 10 نفر حضور داشتند، 300 میلیون تومان هزینه شده است. البته این موضوعات را با جدیت پیگیری کرده و اجازه تکرار چنین هزینه هایی را نخواهیم داد.
کد خبر: ۷۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 08 August 2015
به گزارش تابناک – البرز: نشست اصحاب رسانه با آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه شهرستان کرج به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.  
در این نشست 10 نفر از خبرنگاران البرز گلایه های خود را نسبت به مشکلات و نحوه تعامل مدیران البرزی با اصحاب رسانه مطرح کردند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج نیز در بخشی از این نشست پس از اجتماع نظرات و دیدگاه‌های اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار داشت: خبرنگاری حرفه‌ای مسئولیت‌ساز و بسیار حساس است و اصحاب رسانه باید با دقت فراوان به این وظیفه خطیر عمل کنند.
وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید و احادیثی از ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام، اظهارداشت: همه انبیاء الهی پیامبرانی هستند که وظیفه انتقال اخبار الهی را به بشریت به بهترین شکل انجام دادند.
وی تصریح کرد: خبر باید ابتدا درست فهمیده شود در مرحله دوم درست اخذ گردد و بالاخره به صورت صحیح و بدون دخالت دیدگاه‌های شخصی منتقل گردد.
خطیب جمعه شهرستان کرج افزود: متأسفانه برخی اوقات ما به دلیل مشکلات نفسانی و خواسته‌هایی که داریم مسائل را آن گونه که دلمان می‌خواهد نگاه کرده و بر اساس نیات شخصی منتقل می‌کنیم اما پیامبران الهی به ویژه رسول گرامی اسلام بدون لحاظ کردن منویات و خواست‌های شخصی خبر بزرگ را از جانب پروردگار به درستی دریافت کرده و به صورت صحیح و دقیق به جامعه منتقل کردند.
حسینی همدانی افزود: خبرنگاری حرفه‌ای حساس و اثرگذار است و لذا خبرنگار باید متعهد، مؤمن، با اراده، مسئول و آرمانگرا بوده و صبورانه و با دقت مسائل را رصد کرده و صادقانه به جامعه منتقل کند.
وی با اشاره به نفوذ لابی‌های صهیونیستی در رسانه‌های خبری جهان، گفت: متأسفانه رسانه‌های غربی که تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی و استکبار جهانی هستند به دنبال وارونه جلوه دادن مسائل بین‌المللی و غلبه فرهنگی بر ملت‌های مختلف هستند.
حسینی همدانی تاکید کرد: هدف اصلی آنها این است که چهره ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام را مخدوش کرده و مردم را نسبت به معنویت ناامید کنند و به این دلیل که معنویت پویا امروزه در اسلام و به ویژه مذهب تشیع خلاصه می‌شود آنها هجمه‌های خود را علیه اسلام، تشیع و جمهوری اسلامی متمرکز کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از انتقادهای اصحاب رسانه به مدیریت استان اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های ما در البرز این است که متأسفانه مسائلی که توسط امام جمعه مطرح شده و این مسائل بیشتر در تبیین دیدگاه‌های ولایت است، اما مباحث به درستی از سوی رسانه‌ها پرداخته و در جامعه تبیین نمی‌شود.
وی افزود: به عنوان نمونه، در طرح سئوال از شهردار کرج، مسائلی را مطرح کردند که بیشتر برای تمرین دموکراسی بود و همین مسائل موجب شد که تعدادی از نمایندگان شورای شهر به تکاپو افتاده و سئوالی را از شهردار مطرح کردند.
خطیب جمعه کرج تاکید کرد: به طور مثال اگر خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌شود اگر به طور دقیق از سوی رسانه‌ها در البرز پرداخته شود، بسیاری از مشکلات برطرف شده و کارها در مسیر صحیح قرار می‌گیرد.
حسینی همدانی تصریح کرد: در مورد حمایت از خبرنگاران و رسانه ها نیز مسائلی مطرح شده و من از آنها اطلاع دارم. متاسفانه بودجه های فرهنگی به صورتی هزینه می شود که صحیح نیست. به عنوان نمونه در شب های ماه رمضان برای مجلسی که تنها 10 نفر حضور داشتند، 300 میلیون تومان هزینه شده است. البته این موضوعات را با جدیت پیگیری کرده و اجازه تکرار چنین هزینه هایی را نخواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار