افزایش بیش از ۵۰ درصدی جرائم فضای مجازی

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح گفت: با توجه به شعار پلیس تحت عنوان «پلیس هوشمند و امین مردم» در حوزه‌های تخصصی گام‌های زیادی برداشته شده و رویکرد حرفه‌گرایی، استفاده از نخبگان، همکاری با مراکز فنی و استفاده از اختراعات و اکتشفافات دانش بنیان می‌تواند در کشف علمی جرم کمک زیادی داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 04 October 2019
فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش بیش از ۵۰ درصدی جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی‌صالح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، عنوان کرد: پلیس در حوزه کالا‌های قاچاق، موادمخدر، امنیت اخلاقی و ... توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار پلیس تحت عنوان «پلیس هوشمند و امین مردم» در حوزه‌های تخصصی گام‌های زیادی برداشته شده و رویکرد حرفه‌گرایی، استفاده از نخبگان، همکاری با مراکز فنی و استفاده از اختراعات و اکتشفافات دانش بنیان می‌تواند در کشف علمی جرم کمک زیادی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه با کمک جوانان و امت حزب الله در تحقق ییانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم و مهندسی شده از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، اظهار کرد: برای تحقق گام مد نظر رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم همانند این ۴۰ سال با تلاش، کوشش و مجاهدت در جنبه‌های مختلف تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت پایدار برای آحاد مردم جامعه است، گفت: در حوزه تماس‌های مردمی بیش از ۵۳۵ هزار تماس با تلفن گویای ۱۱۰ برقرار شده که ۵۰ درصد آن‌ها به عملیات منجر شده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر پلیس ساماندهی بیش از ۵ هزار نگهبان محله، سرایدار و شبگرد در استان بوده و در حوزه امنیت اخلاقی بیش از ۳۵ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف برپا شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی شهدای زیادی را در راه مبارزه با فتنگران و آشوبگران اهدا کرده، اما این امر نیازمند عزم ملی همگانی است، ادامه داد: بیش از ۳۰ تن مواد مخدر توسط نیرو‌های مبارزه با مواد مخدر کشف و منهدم و ۴۱ باند مخدر نیز متلاشی شده است.

کامرانی‌صالح افزود: سامانه ۱۹۷ چندین سال است فعال شده و مردم باید از این طریق پلیس ما باشند همچنین در ۶ ماهه نخست امسال به صورت حضوری در خدمت ۶۰۰ نفر بودیم و از کمک‌های آنان بهره گرفتیم.

وی گفت: در حوزه مبارزه با سرقت ۱۳۰۰ نفر در بخش‌های مخالف دستگیر و ۳۱ باند متلاشی شده، اما برای کاهش جرائم همه مسئولان باید تلاش کنند مشکلات اقتصادی کم شود چرا که این مساله در حوزه امنیت اثرگذار است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و دستورات مقام معظم رهبری بر این مساله در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۲۴ هزار میلیارد کشف کالای قاچاق داشتیم و در حوزه باند‌های متلاشی شده نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

کامرانی‌صالح اظهار کرد: در راستای مبارزه با تخلفات فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش جرائم فضای مجازی داشتیم و این افزایش زنگ خطری برای جامعه است، اما با این وجود ۸۵ درصد کلاهبرداری اینترنتی را توانستیم کشف و ضبط کنیم.

وی فرهنگ انضباط اجتماعی را یکی از راه‌های کاهش تصادفات دانست و بیان کرد: نسبت به ۶ ماهه سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش تردد در جاده‌ها را داشتیم که به همین میزات تصادفات جاده‌ای نیز افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم ۳ هزار و ۵۰۰ فقره از پرونده‌ها به مصالحه کشانده شده که این امر یکی از حوزه‌های اثرگذار نیروی انتظامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار