مرمت ضلع شمال غربی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)

به دنبال اجرای پروژه مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ،عملیات اجرایی مرمت ضلع شمال غربی این بنای ارزشمند تاریخی– مذهبی با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 15 December 2019

مرمت ضلع شمال غربی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)

به گزارش تابناک قزوین،احسان نورانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان شهید انصاری از اماکن ارزشمند تاریخی– مذهبی به جای مانده از دوره صفوی در قزوین است که با توجه به قدمت بنا و جایگاه ویژه آن نزد مردم و گردشگران پروژه ساماندهی و مرمت آن آغاز  و اقدام‎هایی چون ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی و مرمت ایوان رواق‌های ایوان ضلع شمالی در سنوات گذشته به اجرا درآمد.

نورانی با اشاره به آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمال غربی امامزاده  اظهار داشت : مرحله جدید ساماندهی و مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) از اواسط آذرماه سال جاری با مشارکت هیات امنای امامزاده آغاز و اقدام‌های مرمتی اعم از لایه‌برداری ، مرمت دیوارها، بندکشی ، اجرای تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، بررسی طاق طبقه اول و اصلاح راه پله‌های ورودی طبقه دوم و بام تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال انجام است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد:امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به‌هنگام بناهای ارزشمند تاریخی– مذهبی بتوانیم جهت حفاظت و نگهداری از این اماکن گام‌های موثری برداریم.

بقعه امامزاده اسماعيل(ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در تاریخ ۲۰/۷/۱۳۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

اين آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار