مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح هتل استقبال:

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خروجی اقتصادی بالایی دارد/زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در استان مساعد است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را پایدار و سودآور توصیف کرد و گفت: خروجی اقتصادی این کار زیاد است و نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور داشته و کارآفرینی و اشتغال به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 30 August 2015
به گزارش تابناک تبریز فرزین حق پرست درآیین افتتاح هتل استقبال تبریز با اعلام این خبر افزود: با پیوستن رسمی هتل استقبال به مراکز اقامتی استان 170 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی موجود استان اضافه شد.

این مراسم همزمان با آخرین روز از هفته دولت طی مراسمی با حضور مسولین استانی و شهری برگزارشد.

حق پرست در آیین افتتاح هتل استقبال اظهار امیدواری کرد:تا پایان سال و با اضاقه شدن 500 تخت توسط هتل لاله ،150 تخت توسط هتل اهراب و 30 تخت دیگر توسط هتل هادی شهر، در مجموع 850 تخت به ظرفیت اماکن اقامتی آذربایجان شرقی اضافه شود.

حق پرست از روند رو به رشد تمایل سرمایه گذاران برای مشارکت در طرحهای گردشگری استان تصریح کرد: در طول 6 ماه گذشته 56 پرونده به ارزش 1150 میلیارد تومان برای حضور و مشارکت در حوزه گردشگری تشکیل شده و در حال حاضر بالغ بر دو هزار میلیارد ریال طرح در استان در حال اجراست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را پایدار و سود آور توصیف کرد و اضافه کرد: خروجی اقتصادی این کار زیاد است و نقش تاثیر گذاری در اقتصاد کشور داشته و کارآفرینی و اشتغال بدنبال دارد.

وی فعالیت در حوزه توسعه گردشگری را یک علم دانسته و از فعالین این عرصه خواست از متخصصان اقتصاد و بازاریابی به خصوص بازاریابی بین المللی برای هر چه بیشتر شناساندن خود و حرکت پایدار بهره گیرند.

حق پرست با اذعان به کمبود فضای اقامتی در استان در مقابل خیل مسافران و گردشگران خاطر نشان کرد: این اداره کل با روی باز به تمامی سرمایه گذاران خوش آمد می گوید.

وی خاطر نشان کرد بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری می توانند با خرید خانه های قدیمی و تبدیل به هتل در کنار حفظ میراث فرهنگی به انجام یک کار فرهنگی و اقتصادی مبادرت ورزند.

وی کمک به تامین زیر ساخت های لازم و معرفی سرمایه گذاران حوزه گردشگری را برای اخذ تسهیلات بانکی از جمله سیاست های تشویقی این اداره کل عنوان کرد.

مهندس محمدزاده، مشاور استاندار و سرپرست امور اقتصادی و بین الملل استانداری در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق و مشارکت قابل توجه بخش خصوصی در بخش سرمایه گذاری گردشگری گفت: این مراسم و حضور میهمانان دولتی و مسولین استانی نشانگر اهمیت بحث سرمایه گذاری در استانمان است. وی میهمان نوازی مردم این دیار را بزرگترین سرمایه برای جذب گردشگرعنوان کرد و با اشاره به پتانسیل بالای استان در حوزه گردشگری گفت: متاسفانه تنها از 25 درصد این ظرفیت استفاده کرده ایم.

شهرتی فر فرماندار تبریز نیز در مراسم آغاز بهر برداری از هتل استقبال ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته آن را نشانگر تلاش مردم و دولت جهت توسعه دانست.وی زمینه برای فعالیت بخش خصوصی را در استان مساعد دانست و گفت: به شهرداری پیشنهاد داده ایم تا با مشارکت بخش خصوصی به جای افزایش پارک های مسافر به فکر ساخت هتل ها و مهمان پذیرهای با قیمت مناسب برای درخواست های متعدد گردشگران باشد تا مسافران با عزت و احترام درهتل ها اقامت کنند.

یاد آور می شود،هتل استقبال تبریز در راستای اهداف سند تدبیر و توسعه گردشگری استان و افزایش ظرفیت اماکن اقامتی استان با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است. این هتل با 21 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی، در طول 4 سال و در مساحتی بالغ بر 5200 متر مربع ساخته شده است که با آغاز به کار این هتل علاوه بر افزایش 170 تخت به ظرفیت اماکن اقامتی، برای 20 نفر به شکل مستقیم و 50 نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار