برداشت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن علوفه خشک از ارسنجان

هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ارسنجان به کشت یونجه اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سعید خرمی کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت یونجه اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه متوسط برداشت یونجه در هرهکتار ۱۵ تن است افزود: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن علوفه خشک مرغوب برداشت شود.
خرمی اضافه کرد: کشت یونجه با هدف افزایش تولید علوفه و برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در کشتزار‌های کم بازده منطقه انجام می‌شود.
کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان با بیان اینکه زراعت یونجه تاثیر بسزایی در برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد گفت: ارقام مورد کشت در منطقه از نوع رقم بمی، رنجر آمریکایی و همدانی می‌باشد. وی تصریح کرد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد همچنین یونجه ۱.۵ برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسید‌های آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی است.
خرمی گفت: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار