برداشت مکانیزه برنج در ۱۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در ۱۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 03 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری با بیان اینکه تاکنون برداشت شلتوک برنج در ۱۶۷ هزار و ۲۲۴ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران انجام شد، گفت: ۱۵۵ هزار و ۹۱ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و ۷ هزار و ۵۵۶ هکتار به صورت سنتی برداشت شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۷ هزار و ۳۱۱ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان، افزود: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۸ هزار و ۹۹۸ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۲۱۶ هکتار و پرورش رتون در ۵۳ هزار و ۷۸۲ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی یادآور شد: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده، کشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار