اولویت ساماندهی خانه مسافرها با استان های گردشگرپذیر است

کد خبر: ۹۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 07 September 2015
رشت- رئیس جامعه هتل داران ایران با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت خانه مسافرها در کشور گفت: ساماندهی خانه مسافرها باید از طریق مسئولان استانی انجام شده و این مهم اولویت اصلی استانهای گردشگرپذیر است.

جمشید حمزه زاده درحاشیه نشست هم اندیشی روسای جامعه هتل داران استانها، در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار کرد: استان هایی مانند گیلان، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی که از گذشته در امر گردشگری فعالیت داشته اند در ساماندهی وضعیت خانه مسافرها دراولویت هستند.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها درایام پیک سفر می توانند کمک حال  هتل داران باشند تصریح کرد: درصورت سرریز هتل ها و مراکز اقامتی رسمی می توان از این واحدها استفاده کرد اما شکل بهره برداری از خانه مسافرها نیز باید به گونه ای باشد که به ارتقای کیفیت خدمات دهی کمک کنند.

حمزه زاده تاکید کرد: استفاده از مراکز رسمی اقامتی باید در بین مردم و گردشگران فرهنگ سازی شود.

وی افزود: علاوه بر بازنگری های لازم درخصوص ضوابط، می بایست قوانین جدید نیز تدوین شده و شیوه های نظارت برفعالیت اینگونه مراکز مشخص شود چرا که احتمال ایجاد ناهنجاری های اجتماعی وجود دارد.

رئیس جامعه هتل داران ایران با انتقاد ازعملکرد آموزش و پرورش درخصوص جذب گردشگر آزاد توسط مدارس دولتی اظهارکرد: به رغم اینکه در برخی شهرها اینکار صورت می گیرد، از نظر جامعه هتل داران مدارس دولتی حق ندارند به صورت آزاد گردشگران را جذب کرده و درآمدزایی کنند .

حمزه زاده با تاکید براینکه درآمدزا کردن مدارس تخلفی آشکار است بیان کرد: مدارس دولتی فقط در ایام پیک سفر و منحصرا برای فرهنگیان می توانند خدمات ارائه دهند.

وی درخصوص درجه بندی اقامتی مدارس از سوی آموزش و پرورش گفت: این نوع درجه بندی آموزش و پرورش از نظر گردشگری و جهانگردی فاقد ارزش و اعتبار بوده و درعین حال، به روند صحیح امتیاز بندی اماکن گردشگری ضربه می زند.

حمزه زاده فعالیت های مهمانسراهای دولتی را نیز مغایر با قانون دانست و اظهار کرد: براساس مقررات و مصوبات هیات دولت ارگانها موظف به واگذاری اینگونه واحدهای اقامتی به بخش خصوصی هستند که متاسفانه روزبه روز شاهد گسترده تر شدن فعالیت این اماکن اقامتی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار