کشاورزان جهرمی پیش‌بینی لازم را برای فصل سرما انجام دهند

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: با توجه به نزدیکی به فصل سرد و پیش‌بینی دمای زیر صفر به بهره برداران کشاورز جهرمی برای احتمال سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهیم.
کد خبر: ۹۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی جوکار افزود: شهرستان جهرم ۴۰ هزار هکتار سطح زراعی و باغی دارد که باید در فصل سرد سال بهره‌برداران پیش‌بینی لازم را برای فصل سرما انجام دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی کاهش بیش از حد دما در فصل زمستان جهرم، باغداران با استفاده از روش‌های مناسب محافظت از نهال‌های تازه کاشته و همچنین درختان و میوه‌ها در مقابل یخبندان، تدابیر لازم را انجام دهند.

وی ابراز کرد: در این فصل زراعتکاران با توجه به کشت کلزا، گندم، جو و کشت‌های دیگر در مقابله با راه‌های پیشگیری سیل و یخبندان و دامداران در خصوص محافظت از دامهای خود مواظبت کنند.

جوکار بیان کرد: بیا بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان مناسب در زمان به وجودآمدن خسارتها می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد.

وی اضافه کرد: بیمه کردن بهره‌برداران باید در زمان مناسب و قبل از سیل و سرمازدگی انجام بگیرد تا تهسیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی در زمان مناسب پرداخت شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار